Disney wykorzystuje AI do jeszcze głębszej personalizacji reklam
Disney wykorzystuje sztuczną inteligencję do zasilania nowego narzędzia reklamowego, które pomoże markom dostosować reklamy do nastroju określonych scen w filmie lub serialu telewizyjnym.
Narzędzie to, nazwane „magicznymi słowami” („magic words”), wprowadza nową formę reklamy kontekstowej dla usług streamingowych Disney+ i Hulu. Wykorzystuje ono połączenie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do analizowania i oznaczania scen w całej bibliotece, identyfikując zawartość, marki, obrazy i nastrój.
Marki mogą wykorzystywać metadane do identyfikowania konkretnej sceny lub nastroju, a następnie personalizować wiadomości, aby je dopasować.
„Oznacza to porzucenie szerokich grup demograficznych i zakup konkretnych odbiorców” – powiedział Geoffrey Calabrese, szef biura inwestycyjnego Omnicom Media Group. „Te magiczne słowa dosłownie będą w stanie połączyć mnie z emocjami konsumenta na poziomie odbiorców. Dla nas to naprawdę zmienia zasady gry”.
Rita Ferro, globalny szef sprzedaży reklam Disneya, przyznała, że funkcja ta pozwala reklamodawcom zmaksymalizować wpływ ich przekazów, „ponieważ rezonuje z koncepcjami, których doświadczają widzowie”.
Dyrektor generalny Bob Iger powiedział inwestorom podczas kwartalnej rozmowy w środę, że wersja usługi Disney+ z reklamami przyciągnęła ponad 1000 reklamodawców w pierwszym kwartale, co stanowi dziesięciokrotny wzrost od premiery.
Połowa konsumentów, którzy rejestrują się w Disney+, decyduje się na tańszą wersję usługi, która zawiera reklamy, stwierdził Joe Earley, prezes Disney’s direct-to-consumer business. Powiedział też, że firma spędziła lata na udoskonalaniu technologii reklamowej, która została zaprojektowana specjalnie do streamingu.