Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Niespodziewany lider wzrostu w drugim kwartale 2024 na globalnym rynku PC

Rynek komputerów osobistych rośnie w siłę w drugim kwartale 2024 roku. Po trudnościach, jakie przechodził w ubiegłym roku to naprawdę miła odmiana. Nieoczekiwanym wynikiem może natomiast pochwalić się jeden z tajwańskich producentów, który stał się liderem wzrostu w Q2 2024. 

Jak podaje Canalys, rynek komputerów osobistych (PC) odnotował znaczący wzrost w drugim kwartale 2024 roku. Światowa liczba dostaw komputerów stacjonarnych i przenośnych wzrosła o 3,4% w porównaniu do poprzedniego roku, osiągając 62,8 miliona sztuk. W szczególności dostawy notebooków (w tym mobilnych stacji roboczych) wzrosły o 4%, sięgając 50 milionów jednostek. Komputery stacjonarne (w tym stacjonarne stacje robocze), które stanowią 20% całego rynku PC, odnotowały niewielki wzrost o 1%, co przekłada się na 12,8 miliona jednostek. Prognozy wskazują na przyspieszenie tego trendu w związku z nadchodzącym zakończeniem wsparcia dla Windows 10 oraz rosnącym zainteresowaniem komputerami wyposażonymi NPU.

Przemysł komputerowy odnotowuje trzeci kwartał z rzędu wzrostu, co zbiegło się z premierami zarówno od producentów, jak i dostawców chipsetów. W drugim kwartale 2024 roku zadebiutowały pierwsze komputery Copilot+ z procesorami Snapdragon. Chociaż ich wpływ na wyniki całej branży jest raczej marginalny, są one świetnym przykładem ożywienia, także w samej koncepcji urządzeń mobilnych.

Jak poradzili sobie konkretni producenci? Lenovo utrzymało pozycję lidera na globalnym rynku PC, dostarczając 14,7 miliona jednostek w drugim kwartale 2024 roku, co oznacza wzrost o 4% w skali roku. HP zajęło drugie miejsce, dostarczając 13,7 miliona jednostek. Dell znalazł się na trzecim miejscu, odnotowując jednak spadek o 2% rok do roku, dostarczając 10,1 miliona jednostek, głównie z powodu spadku dostaw na rynku amerykańskim. Co ciekawe, to właśnie Dell jest jedyną firmą z czołówki, która zaliczyła spadek sprzedaży w Q2. Apple zajęło czwarte miejsce, dostarczając 5,5 miliona jednostek, co daje 9% udziału w rynku i oznacza wzrost o 6% w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.

Liderem wzrostu w Q2 był jednak ASUS. Tajwański producent z wynikiem 17% rocznego wzrostu, dostarczając 4,5 miliona jednostek zamknął pierwszą piątkę, wyprzedzając Acera. Jakie są przyczyny tego imponującego wzrostu? Prawdopodobnie składa się na to kilka elementów. ASUS intensywnie rozwija kilka linii produktów, będąc bardzo silnym w gamingu, ale też umacniając się w innych obszarach rynku konsumenckiego.