„Satysfakcja klientów utrzymuje się na poziomie około 80%” – wyjaśnia w wywiadzie Cathie Hall, Chief Customer Officer w IFS
IFS Connect 2024 w Warszawie był nie tylko większym od poprzednich edycji, ale też wyraźnie bardziej nasycony międzynarodowymi gośćmi. Wśród nich, obecna była Cathie Hall, Chief Customer Officer w IFS.
Rangę wydarzenia można poznać m.in. po tym jak wielu przedstawicieli tzw. C-suite jest obecnych na miejscu. Kierując się tym kryterium można stwierdzić, że IFS Connect 2024 Eastern Europe był wydarzeniem o naprawdę wysokiej randze. Obok Simona Nieslera, CRO IFS (wywiad dostępny tutaj) na wydarzeniu w Warszawie gościła także Cathie Hall, CSO IFS.
W rozmowie z CSO szwedzkiej firmy poruszamy m.in. tematy związane ze sztuczną inteligencją, zbieraniem feedbacku od klientów oraz o bardziej skutecznej niż dotychczas optymalizacji biznesu za pomocą oprogramowania. AI jest naturalnym krokiem rozwoju dla wielu firm, ale IFS od dłuższego już czasu korzysta z algorytmów sztucznej inteligencji np. modeli predykcyjnych. Obecnie jednak dodaje także funkcjonalności oparte o generatywne modele AI:
„Wprowadziliśmy generatywną sztuczną inteligencję do naszego produktu. Mamy teraz w IFS Cloud 24R1 piękny panel, który umożliwia korzystanie z treści generowanych przez AI. Pierwszym przypadkiem użycia jest bardzo prosta funkcja, która łączy pomoc i wskazówki dla klienta pochodzące z dokumentacji online, społeczności IFS i różnych innych źródeł, umożliwiając zadawanie pytań w kontekście produktu i uzyskanie naprawdę dobrej odpowiedzi w prosty sposób. To jednak dopiero pierwszy krok. Planujemy dalsze wykorzystanie AI do generowania raportów oraz przewidywania zachowań dostawców i klientów, co pomoże w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji biznesowych.” – powiedziała Cathie Hall, CSO IFS
Kluczowe jednak dla sukcesu IFS, jak każdej firmy, jest to, czy zdoła pozyskać i utrzymać klientów. Strategią tej firmy jest, co podkreślane jest często, skupienie na kliencie i wsłuchiwanie się w informacje, które płyną od niego, na temat potrzeb dotyczących oprogramowania. Na tę chwilę widać, że strategia ta popłaca:
„Satysfakcja klientów utrzymuje się na poziomie około 80%. Stopniowo podnosiliśmy ten wskaźnik przez ostatnie trzy lata i widzimy, że utrzymuje się on na tym poziomie. Mierzymy satysfakcję klientów na różne sposoby – oceniamy produkt, ogólne doświadczenia klienta oraz każdą interakcję, jak np. szkolenia, wdrożenia nowych funkcji czy obsługę zgłoszeń serwisowych. Zbieramy te dane na bieżąco, aby stale poprawiać nasze usługi, a tam, gdzie dostrzegamy problemy, natychmiast je rozwiązujemy.” – wyjaśnia CSO IFS
Po udanym IFS Connect czas na więcej. Firma co dwa lata zaprasza partnerów, kluczowych klientów oraz media na swoje globalne wydarzenie, IFS Unleashed. Tegoroczna edycja już niedługo, bo w październiku. IT Reseller, podobnie jak na edycji 2022, będzie obecny.
Więcej na temat wydarzenia IFS Connect 2024: