ABB, partner tytularny ABB FIA Formula E Championship, oficjalnym partnerem ds. ładowania Jaguara Land Rovera w nowej kategorii wyścigów samochodów elektrycznych: serii Jaguar I-PACE eTROPHY.
ABB, partner tytularny ABB FIA Formula E Championship, będzie oficjalnym partnerem ds. ładowania Jaguara Land Rovera w nowej kategorii wyścigów samochodów elektrycznych: serii Jaguar I-PACE eTROPHY. Będzie to seria wspierająca 10 wyścigów ABB FIA Formula E Championship, rozgrywana w te same weekendy i na tych samych torach wyścigowych. Nowy sezon wyścigów rozpocznie się 15 grudnia w Ad Diriyah w Arabii Saudyjskiej.
W przeciwieństwie do specjalnie zaprojektowanych jednomiejscowych bolidów wyścigowych używanych w ABB Formula E, seria Jaguar I-PACE eTROPHY będzie obejmować wyścigowe wersje tych samych elektrycznych SUV-ów Jaguar I-PACE, które są obecnie sprzedawane klientom. Zawodnicy Jaguara będą używać ładowarek ABB opartych na tych samych stacjach ładowania, których obecnie tysiące są zainstalowane na całym świecie i wykorzystywane do codziennego użytku przez kierowców pojazdów elektrycznych.
Jednak aby to wszystko było możliwe, firma ABB, światowy lider w technologii szybkiego ładowania, musiała wykazać się inżynieryjną innowacyjnością. Kiedy planowana była seria Jaguar I-PACE eTROPHY, firma stanęła przed skomplikowanym wyzwaniem technicznym: jak szybko naładować baterie 20 samochodów wyścigowych I-PACE eTROPHY w przerwach między treningiem, kwalifikacjami i każdym wyścigiem? I jak to zrobić w 10 różnych miastach na czterech kontynentach w nadchodzącym sezonie wyścigowym?
Stacje ładowania prądem stałym ABB Terra z pewnością sprostają temu wyzwaniu. W końcu są to obecnie najpopularniejsze stacje ładowania ABB używane w Europie i Stanach Zjednoczonych. Był tylko jeden haczyk. Stacje przeznaczone do użytku publicznego mają wysokość 2,2 metra – mniej więcej tyle samo, co dystrybutory paliw na stacjach benzynowych. Są jednak zbyt duże, aby zmieścić się w lukach ładunkowych odrzutowców, które w sezonie eTROPHY transportują na całym świecie zawodników i sprzęt wyścigowy. Te szybkie stacje ładowania są również zazwyczaj montowane na stałe, a nie przeznaczone do transportu.
W związku z tym zespół ABB w Indiach stworzył rozwiązanie, które przekształciło funkcjonalność stacji ładowania Terra w zestaw na kołach, o wysokości zaledwie 1,5 metra, co oznacza jej zmniejszenie o prawie 32 procent. Na życzenie Jaguara zespół ABB zaprojektował również wytrzymałą obudowę do transportu, która wyposażona została w takie innowacyjne rozwiązania jak wbudowana rampa załadunkowa i otwory do przenoszenia urządzeń za pomocą wózków widłowych.
– Zaangażowanie w dostarczanie rozwiązań dokładnie dopasowanych do potrzeb naszych klientów jest dokładnie tym, co wyróżnia ABB – mówi Frank Muehlon, dyrektor zarządzający ds. infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. – Partnerstwo z serią Jaguar I-PACE eTROPHY to kolejny przykład zdolności ABB do sprostania wielkim wyzwaniom w zakresie innowacyjnej inżynierii.
Magazyn Fortune umieścił ostatnio ABB na ósmym miejscu na liście firm, które „zmieniają świat”, doceniając postęp, jakiego dokonała firma w dziedzinie elektromobilności i ładowania pojazdów elektrycznych. Najmocniejsza stacja ładowania ABB, Terra HP, jest w stanie wydłużyć zasięg jazdy samochodu elektrycznego o 200 kilometrów w zaledwie osiem minut – mniej więcej tyle samo czasu, ile potrzeba na uzupełnienie paliwa w zbiorniku konwencjonalnego samochodu.
Jako światowy lider w dziedzinie infrastruktury przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych, ABB posiada portfolio obejmujące szeroki zakres technologii ładowania zarówno dla elektrycznych samochodów osobowych, jak i elektrycznych oraz hybrydowych autobusów, a także rozwiązania z zakresu elektryfikacji statków i kolei. Firma zainstalowała już 8000 stacji szybkiego ładowania w 68 krajach, więcej niż jakikolwiek inny producent.