Huawei nowym liderem polskiego rynku wearables. Sprzedaż inteligentnych zegarków i opasek marki Huawei w Q1 2019 roku wyniósł 32%, co daje blisko trzykrotny wzrost w porównaniu z Q4 2018.

Huawei został nowym liderem polskiego rynku inteligentnych zegarków i opasek na nadgarstek. Udział marki w rynku wearables w pierwszym kwartale 2019 roku wyniósł 32%, co oznacza prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z czwartym kwartałem zeszłego roku i daje firmie awans na pierwszą pozycję z drugiej, wynika z najnowszych danych IDC. Dane IDC pokazują, ile urządzeń producenta trafiło do kanałów sprzedaży.

 

Czwarty kwartał zeszłego roku firma zamknęła udziałem na poziomie 12%. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku, kiedy udział Huawei wyniósł 7%, najnowszy wynik jest ponad czterokrotnie wyższy.

 

Jesteśmy dumni z przejęcia pałeczki lidera w Polsce na rynku wearables. To efekt konsekwentnego rozbudowywania portfolio i wprowadzania produktów, które wyróżniają się na rynku innowacyjnymi rozwiązaniami – na przykład rekordowo długim czasem pracy baterii w przypadku smartwatchy – wyjaśnia Bartosz Gryczka, Product Manager w Huawei CBG Polska odpowiedzialny za ten segment rynku.

 

Według danych IDC o globalnej sprzedaży wearables, Huawei zajmuje trzecią pozycję z 10-procentowym udziałem w światowym rynku. W pierwszym kwartale 2019 roku, wzrost sprzedaży inteligentnych zegarków i opasek z logo Huawei wyniósł aż 282% w ujęciu rocznym. Żadna inna firma nie odnotowała tak znaczącego wzrostu. W ujęciu nominalnym, globalna sprzedaż Huawei w pierwszym kwartale wyniosła 5 milionów urządzeń, z czego 3,9 miliona to inteligentne opaski Smart Band – w ich przypadku wzrost sprzedaży sięgnął 213% w ujęciu rocznym. Smartwatch Huawei Watch GT sprzedał się na świecie w rekordowej liczbie 1 miliona egzemplarzy.