Kingston Technology w pierwszej połowie 2019, sprzedała aż 13,3 mln dysków SSD. Wyniki zostały potwierdzone przez firmę TrendFocus.

Firma Kingston Digital Europe Co LLP, produkująca urządzenia pamięci flash spółka stowarzyszona firmy Kingston Technology Company Inc., będącej globalnym liderem wśród dostawców pamięci i rozwiązań technologicznych, poinformowała, że zgodnie z danymi opublikowanymi przez firmę TrendFocus zajmującą się badaniami rynku w I połowie 2019 r. sprzedała ponad 13,3 mln dysków SSD.

 

Liczba ta oznacza, że Kingston jest 3. co do wielkości producentem dysków SSD na świecie, plasującym się za firmami Samsung i Western Digital wytwarzającymi półprzewodniki. W związku z tym jest liderem wśród producentów dysków SSD, którzy nie wytwarzają własnych elementów półprzewodnikowych. W I połowie roku Kingston sprzedał aż 11,3% wszystkich dysków SSD sprzedanych na całym świecie.

 

„Badanie TrendFocus pokazuje, że w tym roku całkowita sprzedaż dysków SSD wzrosła we wszystkich kategoriach” — powiedział Don Jeanette, Wiceprezes TrendFocus. „Zgodnie z naszymi danymi większość sprzedanych dysków SSD stanowią dyski klienckie, ale sprzedaż dysków NVMe PCIe również wzrosła w związku z zapotrzebowaniem na nie w środowiskach hiperskalowalnych. W pierwszej połowie 2019 r. sprzedaż pamięci NAND wzrosła, a ceny się ustabilizowały, co zwiększyło popyt na dyski SSD”.

 

„Wyniki badań TrendFocus podkreślają pozycję i znaczenie firmy Kingston w branży jako niezależnego dostawcy dysków SSD” — mówi Tony Hollingsbee, SSD Business Manager w Kingston w regionie EMEA. „Firma Kingston od 32 lat jest solidnym i zaufanym producentem pamięci o wysokiej wydajności. W ciągu ostatniej dekady dyski SSD były kupowane przez klientów na wszystkich poziomach — od konsumentów, którzy chcieli przyspieszyć pracę swoich systemów poprzez przejście na dysk SSD, do największych centrów przetwarzania danych na świecie, obsługujących środowiska chmurowe. Jest to owocem pracy całego zespołu, dlatego chciałbym również podziękować za ten sukces naszym partnerom, dostawcom i klientom”.

 

Według firmy TrendFocus Kingston jest niekwestionowanym liderem w kategorii dysków klienckich w obudowach 2.5″, gdzie jego udział w rynku wynosi aż 27,3%. 21 października firma wprowadzi na rynek dysk kliencki KC600 SATA 2.5″ nowej generacji. Dysk ten oraz dyski UV500 SATA i dyski SSD PCIe NVMe KC2000 i A2000 będą stanowić zestaw rozwiązań pamięci masowej o wysokiej wydajności, które są w pełni zgodne ze standardem TCG Opal 2.0. W epoce coraz częstszych cyberataków i naruszeń bezpieczeństwa danych dyski SSD z szyfrowaniem sprzętowym z 256-bitowym kluczem mogą być częścią strategii bezpieczeństwa zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw.

 

Oprócz wysokiej pozycji w sektorze klientów indywidualnych firma Kingston szybko się rozwija również na rynku korporacyjnych dysków SSD. Jeszcze w tym roku uzupełni swoją ofertę o dysk SSD DC1000M U.2 NVMe dla centrów przetwarzania danych i stacji roboczych, które potrzebują wyższej przepustowości i większej liczby operacji we-wy na sekundę (IOPS). Dysk ten dołączy do rodziny dysków SSD dla centrów przetwarzania danych przeznaczonych dla środowisk serwerowych wymagających intensywnego odczytu i obsługujących obciążenia mieszane w przedsiębiorstwach, które potrzebują przewidywalnej jakości usług i stałej wydajności.