SAS Analytics Experience 2019 – Czyli jak efektywnie wykorzystywać analitykę w codziennych działaniach, aby zapewniała wymierne korzyści.

Analityka i sztuczna inteligencja to obecnie niezwykle popularne hasła. Kluczem do sukcesu są dane, które wykorzystywane w odpowiedni sposób mogą zapewnić dynamiczny rozwój i sukces firmy w kolejnych latach. O tym jak efektywnie wykorzystywać analitykę w codziennych działaniach, aby zapewniała wymierne korzyści, dyskutowano podczas konferencji Analytics Experience 2019 w Mediolanie. Wydarzenie, którego odbyło się pd hasłem „Together we make analytics real”, zgromadziło ponad 1500 specjalistów data science, liderów biznesu i pasjonatów analityki.

 

Wydarzenie, zorganizowane w MiCo – Milano Congressi, największym centrum konferencyjnym w Europie, otworzyli Jim Goodnight, CEO i założyciel SAS oraz Oliver Schabenberger, Chief Operating Officer i Chief Technology Officer w SAS.

 

„Dużo mówi się o sztucznej inteligencji i o tym, co ta technologia może zdziałaćstwierdził Randy Guard, Wiceprezes oraz szef marketingu w SAS. Jednak w rzeczywistości sama technologia nie przyniesie istotnych zmian, jeżeli nie zostanie wdrożona we właściwy sposób, aby pomóc organizacjom odnosić korzyści z codziennych decyzji podejmowanych w oparciu o dane. Dlatego zależy nam na tym, aby dzielić się historiami naszych klientów i mówić o tym, jak analityka oraz sztuczna inteligencja mogą pomóc w wykrywaniu nadużyć z wykorzystaniem kart kredytowych, określaniu ryzyka w branży finansowej, zwiększaniu precyzji działań marketingowych, wskazywaniu najskuteczniejszej terapii i doborze leków, a także wielu innych aspektach.”

 

Konferencja Analytics Experience 2019 zgromadziła wielu wyjątkowych gosci specjalnych. Wsród nich:

 

  • Daniela Newmana, głównego analityka Futurum Research i CEO Broadsuite Media group, pracującego z największymi firmami technologicznymi w obszarze cyfrowej transformacji.

 

  • Matteo Motterliniego, filozofa i neuroekonomisty, który bada, jak ludzie podejmują decyzje (lub co wpływa na ich podejmowanie) oraz co pomaga nam w dokonywaniu lepszych wyborów bez wpadania w pułapki psychologiczne.

 

  • Dr. Youssefa Al Hammadiego, Chief Intelligence Officer Światowych Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych Abu Dhabi 2019, a także doradcy ds. spraw strategicznych w Biurze Wykonawczym Abu Dhabi. Do jego zadań należy kontrola nad tym, jak zaawansowana analityka jest wykorzystywana w różnych sektorach gospodarki.

 

  • Stefano Quintarelliego, założyciela wielu biznesów, członka grupy ekspertów wysokiego szczebla Komisji Europejskiej, ds. sztucznej inteligencji, który zajmuje się tematyką z pogranicza technologii, regulacji oraz rynków.

 

Oprócz udziału w sesjach plenarnych goście Analytics Experience 2019 mieli wiele okazji do wymiany wiedzy i doświadczeń m.in. podczas 56 paneli tematycznych, 48 prezentacji demo, sesji szkoleniowych i spotkań networkingowych w Innovation Hub. Dodatkowo przedstawiciele kadry zarządzającej mogli uczestniczyć w branżowych sesjach wymiany wiedzy dedykowanych dla sektora publicznego, telekomunikacji i mediów, ubezpieczeń, energetyki, finansów, opieki zdrowotnej oraz branży retail.

 

Podczas spotkania w Mediolanie dyrektorzy i eksperci reprezentujący wiele firm i organizacji podzielili się doświadczeniami, zaprezentowali realne przykłady wykorzystania analityki, sztucznej inteligencji i innych nowoczesnych technologii w swoich branżach.