Facebooku publikuje wyniki z trzeciego kwartału. Firma rośnie, podobnie jak liczba użytkowników. Jest ich już 2,45 miliarda.
Pomimo trwających kryzysów wizerunkowych (Cambridge Analytica, kwestia kryptowaluty Libra), Facebook stale się rozwijał w trzecim kwartale 2019 r., co pokazuje, że reakcja mediów niekoniecznie przekłada się na słabe wyniki biznesowe.
W trzecim kwartale 2019 roku Facebook docierał do 2,45 miliarda użytkowników miesięcznie, co stanowi wzrost o 1,65%, z 2,41 miliarda w drugim kwartale 2019 roku. Serwis ma teraz 1,62 miliarda aktywnych użytkowników dziennie, co stanowi wzrost o 2% z 1,587 miliarda w poprzednim kwartale. Facebook osiągnął 17,652 miliardów dolarów przychodów, co stanowi wzrost o 29% rok do roku, przy 2,12 USD zysku na akcję.
Zarobki Facebooka przewyższyły oczekiwania w porównaniu z szacunkami analityków Refinitiv. Oceniali oni, że firma Marka Zuckerberka zamknie kwartał trzeci na poziomie 17,37 mld USD przychodów i 1,91 USD zysku na akcję. Facebook zyskał 2 miliony użytkowników na każdym z głównych rynków, a więc USA i Kanady oraz Europy, które napędzają działalność firmy. To dobry sygnał po kwartach kurczenia się, braku wzrostu lub słabego wzrostu w ciągu ostatnich dwóch lat. Średni przychód na użytkownika wzrósł także na wszystkich rynkach, co dobrze wróży zdolności Facebooka monetyzowania ruchu.
Facebook twierdzi, że 2,2 miliarda użytkowników korzysta codziennie z Facebooka, Instagrama, WhatsAppa lub Messengera (wszystko to platformy należące do Facebooka), a 2,8 miliarda korzysta z jednego z tych programów każdego miesiąca. To więcej niż, odpowiednio, 2,1 miliarda i 2,7 miliarda w ostatnim kwartale.