Ricoh – Czynniki zewnętrzne czy decyzje własne – co tak naprawdę ma największy wpływ na przyszłość firmy?
Duża część zarządzających europejskimi przedsiębiorstwami (51%) uznaje, że czynniki zewnętrzne mają większy wpływ na sukces firmy, niż ich własne decyzje czy działania. Znaczący odsetek badanych uważa, że ten trend będzie zyskiwał na znaczeniu, a rozwój rynku międzynarodowego (44%) oraz gospodarka światowa (42%) będą wpływały na ich organizacje w coraz większym stopniu. Te dane pochodzą z badania przeprowadzonego na zlecenie Ricoh na grupie 2550 przedstawicieli kadry zarządzającej m.in. z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii.
„Aby odzyskać większy wpływ na przyszłość firmy konieczne jest położenie większego nacisku na efektywne wykorzystanie danych i większą elastyczność działania. Wymaga to wypracowania dobrze działających procesów i zmian w kulturze organizacyjnej, która będzie w większym stopniu promowała i wspierała innowacyjność pracowników – powiedział Paweł Barski, Marketing Director w Ricoh Polska. „Jednym z narzędzi, które pozwoli osiągnąć ten cel jest automatyzacja procesów dokumentowych, która umożliwi wykorzystanie potencjału danych firmowych i przyśpieszenie realizacji wielu zadań.”
Bez wdrożenia nowoczesnych narzędzi do automatyzacji oraz elektronicznego obiegu dokumentów przedsiębiorstwom będzie bardzo trudno sprostać nowym wyzwaniom i budować trwałą przewagę konkurencyjną. Rozumie to aż dwie trzecie badanych. 66% uznało, że cyfryzacja i automatyzacja obiegu dokumentów pomoże ich firmom osiągnąć sukces.
Cyfryzacja i wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów przyczyniają się do znacznego przyśpieszenia wielu procesów. Według danych DocuWare, dzięki korzystaniu z funkcji inteligentnego indeksowania podczas digitalizacji dokumentów można obniżyć czas potrzebny na wprowadzanie danych nawet o 95%, a wydajny elektroniczny proces akceptacji sprawia, że czas potrzebny na uzyskanie decyzji jest od 20% do nawet 50% krótszy. Digitalizacja pozwala również na lepsze ustrukturyzowanie danych i przekłada się na ich lepsze wykorzystanie. Szacuje się, że firmy efektywnie wykorzystują mniej niż 50% z ustrukturyzowanych danych, te nieustrukturyzowane wykorzystane są w zakresie nieprzekraczającym 1%.