Kultowe Jedynki tym razem na złoto. Relacja z gali Lenovo Top Partners Awards 2025

Gdy Lenovo świętuje sukcesy ze swoimi partnerami, robi to z rozmachem. W tym roku słynne statuetki w kształcie cyfry 1 – symbolizujące nie tylko pozycję lidera, ale także traktowanie partnerów jako najważniejszej wartości – zostały wręczone w wyjątkowej, można rzec: urodzinowej, edycji Lenovo Top Partners Awards.

Trzeba przyznać, że Lenovo jak mało która firma ma wyczucie co do miejsc wybieranych do zorganizowania w nich swojego najważniejszego wydarzenia w roku. Zawsze są to lokalizacje nietuzinkowe, charakterystyczne, pozwalające lepiej wyryć się w pamięci uczestników niż typowe przestrzenie konferencyjne. Tegoroczna edycja gali przeniosła się do serca Warszawy: na ulicę Wspólną. Zabytkowe wnętrza Ufficio Primo, ze spektakularną kopułą i arkadami nawiązującymi do włoskiego renesansu, stanowiły doskonałe tło dla najnowszych technologii. Kontrast między historyczną architekturą a innowacjami, które napędzają dzisiejszy biznes technologiczny, to wymarzona sceneria na jubileuszowe Lenovo Top Partners Awards.

 

 

Jest to zresztą istotny jubileusz, bo w 2025 roku Lenovo obchodzi 20 lat swojego działania w Polsce. Firma w tym czasie nie tylko stała się niezwykle rozpoznawalną marką, ale przede wszystkim zbudowała bogatą sieć zdeterminowanych partnerów w całym kraju. To właśnie oni, partnerzy Lenovo, byli tego wieczoru naprawdę ważnymi gośćmi.

Na scenie, obok prowadzących galę Wojciecha Zaskórskiego, general managera Lenovo Polska, oraz Grażyny Torbickiej, doskonale znanej m.in. z telewizyjnego programu „Kocham Kino”, emitowanego przez TVP2 przez ponad 20 lat, pojawił się m.in. Matt Dobrodziej, Lenovo SVP & EMEA President.

 

 

Spotykamy się dzisiaj, aby podsumować ostatni rok, celebrować wspólne sukcesy i nagrodzić naszych partnerów i dystrybutorów. Dziękuję za wspólne projekty w 2025 roku. To był bardzo intensywny czas – umocniliśmy pozycję lidera w najważniejszych kategoriach produktowych – gamingu, tabletach, PC i produktach commercial, a smartfony Motorola są obecnie na 3 pozycji na rynku w Polsce. Otworzyliśmy także pierwszy w Polsce showroom Lenovo & Motorola. To miejsce, w którym prezentujemy nasze rozwiązania oraz organizujemy liczne warsztaty na temat AI. W tym roku świętowaliśmy 20-lecie obecności Lenovo w Polsce i na świecie. W ciągu tych ostatnich dwóch dekad udowodniliśmy, że jesteśmy godnym zaufania partnerem technologicznym i producentem najwyższej jakości usług i rozwiązań, które doceniane są przez naszych klientów – powiedział w trakcie gali Wojciech Zaskórski, general manager Lenovo Polska.

 

 

– Polska wyróżnia się w Europie jako kraj, który jest bardzo ważny i będzie ważny w przyszłości. My to widzimy i inwestujemy w tę wizję, w nasz zespół. Będziecie widzieć jeszcze więcej Lenovo w Polsce. Jesteśmy numerem jeden w PC, jesteśmy numerem jeden w tabletach, numerem jeden w gamingu i jesteśmy numerem jeden w PC commercial – powiedział Matt Dobrodziej, Lenovo SVP & EMEA President.W imieniu całego zespołu Lenovo EMEA chcę wam powiedzieć: dziękuję za wasze partnerstwo. Dziękujemy bardzo za całą waszą ciężką pracę, by osiągać nawet ambitniejsze cele w przyszłości. Dziś jednak będziemy świętować wspólnie waszą skuteczną, ciężką pracę. Te nagrody są naprawdę symbolem tego, gdzie możemy być w następnych latach i w następnych krokach razem.

 

Noc Jedynek

O Lenovo Top Partners Awards od lat mówi się w branży krótko: Jedynki Lenovo. Nazwa, pochodząca od charakterystycznego kształtu nagród, z biegiem lat nabrała głębszego znaczenia. To nie tylko statuetka. To potwierdzenie pozycji numer jeden na rynku, którą Lenovo utrzymuje dzięki żelaznej konsekwencji i – co wybrzmiało w trakcie tego wieczoru najgłośniej – niezachwianej współpracy z kanałem partnerskim.

 

 

W tym roku Jedynki były nie jak zawsze czerwone, ale złote. Ta specjalna, jubileuszowa wersja nagrody przyznawanej przez Lenovo będzie z pewnością wyróżniać się w gablotach z trofeami.

Gala Lenovo Top Partners Awards to moment, w którym rywalizacja rynkowa ustępuje miejsca docenieniu wspólnych działań. Wyróżnienia przyznano w kluczowych kategoriach, obejmujących zarówno segment konsumenckich i biznesowych rozwiązań, jak i tych z obszaru Infrastructure Solutions Group (ISG). Nie zabrakło też kategorii poświęconych Motoroli. Smartfonowa część rodziny Lenovo była silniej obecna niż rok temu, co jest zrozumiałe, biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży smartfonów tej marki w Polsce.

 

 

Nagrodzono dystrybutorów, resellerów oraz integratorów, którzy w 2025 roku wykazali się nie tylko imponującymi wynikami sprzedaży, ale także kreatywnością we wdrażaniu rozwiązań tworzonych przez Lenovo. Doceniane były nie tylko wyniki, ale także elastyczność i umiejętność adaptacji do dynamicznie zmieniającego się rynku IT.

Dało się poczuć, że gala Lenovo Top Partners Awards 2025 była podsumowaniem roku pełnego wyzwań i sukcesów. W warszawskim Ufficio Primo uhonorowano partnerów, którzy w minionym roku wykazali się największą skutecznością, innowacyjnością i zaangażowaniem w budowaniu pozycji marki na polskim rynku. Poniżej przedstawiamy zwycięzców, zarówno w kategoriach biznesowych, jak i konsumenckich.

 

Laureaci gali Lenovo Top Partners Awards 2025

 

 

Partner roku 2025 w kategorii Projekt PC – Large Enterprise,

nominowane firmy: Euvic, Infonet Projekt, Integrated Solutions.

Zwycięzcą została firma Infonet Projekt.

 

 

 

Partner roku 2025 w kategorii Sektor Publiczny,

nominowane firmy: Egida, Galaxy, MBA System.

Zwycięzcą została firma MBA System.

 

 

 

Partner roku 2025 w kategorii Projekt MidMarket,

nominowane firmy: Delkom, Hardsoft, NTBX.

Zwycięzcą została firma Delkom.

 

 

 

Partner roku 2025 w kategorii Rozwiązania dla centrum danych,

nominowane firmy: Euvic, Wasko, Vernity.

Zwycięzcą została firma Vernity.

 

 

 

Partner roku 2025 w kategorii Rozwiązania serwerowe dla małych i średnich przedsiębiorstw,

nominowane firmy: Inet, MADU, Netology.

Zwycięzcą została firma MADU.

 

 

 

Partner roku 2025 w kategorii Produkty biznesowe SMB,

nominowane firmy: ITnes, Malibu, NTBX.

Zwycięzcą została firma NTBX.

 

 

 

Partner roku 2025 w kategorii Smartfony,

nominowane firmy: Media Expert, Orange, RTV EURO AGD.

Zwycięzcą została firma Media Expert.

 

 

Partner roku 2025 w kategorii B2B: Smartfony,

nominowane firmy: Integrated Solutions, Orange, Polkomtel.

Zwycięzcą została firma Polkomtel (Plus).

 

 

 

Operator roku 2025, nominowane firmy:

Play, Orange, Polkomtel.

Zwycięzcą została firma Orange.

 

 

 

Partner roku 2025 w kategorii Produkty konsumenckie,

nominowane firmy: Media Expert, RTV EURO AGD, x-kom.

Zwycięzcą została firma Media Expert.

 

 

 

Partner roku 2025 w kategorii Gaming,

nominowane firmy: Media Expert, RTV EURO AGD.

Zwycięzcą została firma RTV EURO AGD.

 

 

 

Dystrybutor roku 2025 w kategorii Serwery i pamięci masowe,

nominowane firmy: ALSO, Ingram Micro, TD Synnex.

Zwycięzcą została firma Ingram Micro.

 

 

 

Dystrybutor roku 2025 w kategorii Produkty biznesowe,

nominowane firmy: AB, ALSO, Ingram Micro.

Zwycięzcą została firma AB.

 

 

Dystrybutor roku 2025 w kategorii Produkty konsumenckie,

nominowane firmy: AB, ALSO, Komsa.

Zwycięzcą została firma ALSO.

 

 

Dystrybutor roku 2025 w kategorii Smartfony,

nominowane firmy: AB, ALSO, NTT System.

Zwycięzcą została firma NTT System.

 

 

Atmosfera sukcesu w Ufficio Primo

Podświetlone arkady i elegancka oprawa muzyczna sprzyjały networkingowi, który trwał do późnych godzin nocnych. Rozmowy przy stolikach nie dotyczyły jedynie słupków sprzedażowych. Owszem, często skupiały się na tematach związanych z pracą albo technologiczną przyszłością, chociażby dotyczącą wschodzącej sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa i nowych modeli usługowych. Jednakże większość miała charakter znacznie bardziej personalny, ludzki, pozbawiony biznesowej warstwy. To coś, co Lenovo udało się zbudować przez te 20 lat – społeczność partnerów, którzy chociaż na rynku konkurują, często znają się znakomicie i zwyczajnie się lubią. Ten ludzki wymiar współpracy był wielokrotnie wymieniany w kuluarach jako sekretny składnik sukcesu nagrodzonych firm, ale i samego Lenovo.