Aż 66% konsumentów w Europie uważa, że doświadczenia zanurzenia w wirtualnym świecie to przyszłość imprez masowych i jest gotowych zapłacić więcej za udział w takich wydarzeniach.

“Eksperientalizm” – nowy trend wśród odbiorców w każdym wieku, otwiera możliwość przyciągnięcia większej publiczności wydarzeń i atrakcji. Rozwój technologii umożliwiających coraz bardziej interaktywne doświadczenia wymusza na firmach przenoszenie poziomu komunikacji z ich odbiorcami na poziom pełniejszego zaangażowania. Z najnowszych badań wynika, że tego rodzaju doświadczenia stanowią sposób na zachęcenie konsumentów do zwiększenia wydatków. Aż 64% polskich konsumentów uważa, że “eksperientalizm” – nowy trend wykorzystujący wielkoformatowe projekcje, interaktywne wyświetlacze, hologramy, rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną – stanowi przyszłość masowych imprez i atrakcji. Jeśli jakaś firma chce wyprzedzić konkurencję i lepiej komunikować się ze swoimi klientami, powinna postawić na to zjawisko .

 

Wyniki zleconego przez Epson, ogólnoeuropejskiego badania pt. Empiryczna Przyszłość wskazują na rosnące znaczenie czynników pozwalających na doświadczanie i “zanurzenie” dla branży eventowej, rozrywkowej i hotelarskiej. Ten trend znajduje potwierdzenie nie tylko u 64% polskich millenialsów, ale też u starszych pokoleń. 82% przedstawicieli pokolenia X, 73% baby boomersów i 71% pokolenia Z jest zgodnych, że doświadczenie to przyszłość eventów. Z badania wynika jasny przekazań dla firm – inwestycja w nowe technologie się opłaci: aż 60% millenialsów, 61% przedstawicieli pokolenia X, 56% pokolenia Z i 50% baby boomersów jest gotowych zapłacić więcej za udział w wydarzeniu oferującym możliwość doświadczenia i zanurzenia w treści.

 

Eksperientalizm będzie też kluczowy dla obiektów handlowych, gastronomicznych i hoteli, zarówno jeśli chodzi o przyciąganie nowych klientów, jak i zachęcanie ich do ponownej wizyty. 72% polskich millenialsów deklaruje, że odwiedziłoby ponownie obiekt oferujący elementy doświadczenia, podobnego zdania jest 77% pokolenia X, 64% pokolenia Z i 77% baby boomersów, co oznacza, że technologie empiryczne pomagają zwiększać popyt na ponowne wizyty w danym miejscu.

 

“Nowe technologie zasadniczo zmieniają sposób, w jaki firmy angażują swoich klientów, komunikują się z nimi i dostarczają im rozrywki. Nasze badanie to silny przekaz dla biznesu – musicie skupić się na dodaniu angażujących elementów, których mogą doświadczyć Wasi klienci i goście. W przeciwnym razie ryzykujecie alienację i utratę odbiorców, którzy w swoim poszukiwaniu niezwykłych doświadczeń zwrócą się w stronę konkurencyjnych marek i wydarzeń,” komentuje Neil Colquhoun, wiceprezes CISMEA i działu Professional Displays, w Epson Europe B.V.

 

Pełna treść raportu “Empiryczna Przyszłość” jest dostępna do pobrania tutaj.

 

https://itreseller.pl/itrnewepson-podczas-targow-ise-2020-w-amsterdamie-przygotowal-spektakularny-pokaz-epsonunboxed-oraz-zaprezentowal-nowy-projektor-o-mocy-az-30-tys-lumenow/

 

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Arlington Research w 26 krajach, w grupie 9750 dorosłych w wieku od 16 do 65 lat, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy odwiedzili atrakcję lub wzięli udział w imprezie z rozwijanej listy. Badanie objęło: Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię, Portugalię, Irlandię, Holandię, Belgię, Turcję, Polskę, Danię, Szwecję, Czechy, Słowację, Estonię, Słowenię, Bośnię i Hercegowinę, Chorwację, Izrael, ZEA na reprezentatywnej grupie wiekowej dla każdego z krajów. Przyjęto następujące grupy wiekowe: Pokolenie Z (urodzeni w latach 1994-2003), Millennialsi (urodzeni w latach 1980-1993), Pokolenie X (urodzeni w latach 1965-1979), Baby Boomersi (urodzeni w latach 1954-1964).