Polska administracja osiągnęła postępy w cyfryzacji, ale stoi przed dalszymi wyzwaniami – ocenił wiceprezes Huawei, Radosław Kędzia, podczas konferencji Państwo 2.0
Polski sektor publiczny dokonał istotnego progresu w cyfryzacji, ale stoi przed wyzwaniem skutecznego systemowego definiowania potrzeb obywateli i dalszego cyfryzowania procesów, aby załatwianie spraw na linii urząd – obywatel było jak najbardziej efektywne dla obu stron, ocenił wiceprezes Huawei w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajach nordyckich Radosław Kędzia.
„Sektor publiczny w Polsce ma duże kompetencje oraz specjalistów. Infrastrukturze i zapleczu również nie można specjalnie nic zarzucić. Problemem za to nadal jest zdefiniowanie, czego obywatel najbardziej potrzebuje i scyfryzowanie tego procesu. We współczesnej gospodarce kluczowe jest właśnie zrozumienie bolączek klienta i odpowiednia reakcja” – powiedział Radosław Kędzia, wiceprezes Huawei w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajach nordyckich, podczas konferencji Państwo 2.0 organizowanej przez Computerworld.
„Jak usprawnić działanie administracji publicznej? Pierwszą drogą jest systematyczna automatyzacja, którą można objąć do 80% przypadków kontaktu administracji z obywatelem, kolejne rozwiązanie to wdrożenie sztucznej inteligencji w celu usprawnienia procesów decyzyjnych. Wiem, że administracja publiczna testuje takie systemy, ale mam też świadomość, że to delikatna kwestia do implementacji z rozmysłem” – wskazał wiceprezes Huawei, Radosław Kędzia.
Minister cyfryzacji Marek Zagórski w swoim wystąpieniu podczas konferencji Państwo 2.0 podkreślał, że strategicznym celem rządu jest stworzenie państwa „w nowej odsłonie”, gdzie źródłem zmian są nowoczesne technologie kształtujące oczekiwania odbiorców, czyli obywateli.
„Co państwo powinno robić w tym obszarze – to działania koncentrujące się na obywatelu z dążeniem do osiągnięcia standardu usług jak w najlepszych podmiotach komercyjnymi. Wymaga to całego szeregu działań” – wskazywał Minister cyfryzacji, Marek Zagórski.
Wśród kluczowych obszarów zmiany paradygmatu jakie podkreślił Zagórski są m.in. podejście „mobile first” wśród obywateli, dalsza rozbudowa infrastruktury z naciskiem na inwestycje państwa w sieci światłowodowe, architektura informacyjna państw, migracja do chmury, wdrożenie zasady domyślności cyfrowej i zmiany w legislacji wspierające dynamikę procesów cyfryzacyjnych.
https://itreseller.pl/itrnewhuawei-polska-jestesmy-gotowi-do-wspolpracy-z-laboratorium-oceny-bezpieczenstwa-produktow-teleinformatycznych/