BNP Paribas przekroczył barierę miliona aktywnych użytkowników korzystających z kanałów zdalnej komunikacji z bankiem za pomocą systemu bankowości elektronicznej GOonline oraz GOmobile.

Już ponad milion klientów BNP Paribas to osoby i firmy aktywnie korzystające z bankowości internetowej GOonline, mobilnej GOmobile lub obu tych kanałów. Bank zachęca użytkowników do zdalnego korzystania ze swoich usług – nie tylko ze względu na wygodę, ale też kwestie bezpieczeństwa. Ograniczanie wychodzenia z domu i kontaktów z innymi ludźmi spowalnia rozwój pandemii Covid-19.

 

„Digital active” to ci, spośród klientów banku, którzy korzystają z bankowości internetowej lub mobilnej. Dane BNP Paribas wskazują, że niemal 755 tys. osób aktywnie korzysta z kanału internetowego, a blisko 426 tys. z mobilnego 221 tys. klientów banku korzysta z jego usług wyłącznie za pomocą smartfona. Bank posiada 162 tys. biznesowych użytkowników kanałów cyfrowych (wszystkie dane na koniec 2019 roku).

 

„Te liczby mają dla nas szczególne znaczenie, ponieważ oddają rzeczywistą liczbę osób doceniających funkcjonalność naszych rozwiązań. Przekroczenie bariery miliona aktywnych użytkowników jest dla banku ważne również dlatego, że GOonline – nowy i w pełni spójny z  GOmobile system bankowości elektronicznej – uruchomiliśmy dopiero kilka miesięcy temu.” – tłumaczy Krzysztof Suchan, Dyrektor Departamentu Nowy Bank w Banku BNP Paribas.

 

W ostatnim czasie Bank BNP Paribas zachęca do korzystania z kanałów zdalnych również ze względu na rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2.

 

„Bank BNP Paribas podejmuje wiele działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa swoich pracowników i klientów. Kluczowe dla spowolnienia rozwoju pandemii jest ograniczenie bezpośrednich spotkań z innymi ludźmi. Funkcjonalności GOonline i GOmobile pozwalają na korzystanie z większości najważniejszych usług banku bez konieczności wizyt w oddziałach.” – podkreśla Krzysztof Suchan, Dyrektor Departamentu Nowy Bank w Banku BNP Paribas.

 

Oprócz zachęcania klientów do korzystania z GOonline i GOmobile, w trosce o wspólne bezpieczeństwo i zdrowie, Bank BNP Paribas namawia też klientów do ograniczenia wizyt w oddziałach. Godziny pracy placówek zostały skrócone do przedziału 10:00-15.00. Bank zachęca też do korzystania z bankomatów i wpłatomatów oraz płacenia w sklepach i punktach usługowo-handlowych kartami zbliżeniowymi lub elektronicznymi portfelami Apple Pay i Google Pay.

 

Ponadto Bank wsparł polską służbę zdrowia, przekazując środki na wykonanie 1000 testów na obecność SARS-CoV-2, dzięki czemu szpitale i placówki medyczne będą mogły zlecić bezpłatnie badania do laboratorium Warsaw Genomics oraz zakupił 20 000 maseczek ochronnych dla ośrodków medycznych. Jednocześnie Grupa BNP Paribas przekazała Instytutowi Pasteura w Paryżu 1 milion euro, na wsparcie badań naukowych, które mamy nadzieję pozwolą pokonać koronawirusa.

 

Oddany w ręce klientów Banku jesienią 2019 r. GOonline to system bankowości elektronicznej zaprojektowany z największym naciskiem na „user experience”. Główną ideą twórców jest maksymalne upraszczanie nawigacji i dopasowywanie zestawu informacji i funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników. GOonline stopniowo zastępuje oferowany wcześniej klientom system Pl@net. Bank planuje, że od 15 maja będą z niego korzystać wszyscy użytkownicy bankowości internetowej.

 

https://itreseller.pl/itrnewbnp-paribas-bank-polska-opublikowal-wyniki-za-rok-2019-bank-odnotowal-61469-mln-zl-skonsolidowanego-zysku-netto-wobec-36038-mln-zl-zysku-rok-wczesniej/