Kalifornia opublikowała ostateczne przepisy nowego prawa dotyczącego prywatności cyfrowej, które obejmuje firmy które zbierają dane osobowe w celach komercyjnych, takie jak Facebook, Google czy Amazon.

Ostateczne przepisy, które kierują firmami i konsumentami zgodnie z nowym kalifornijskim prawem dotyczącym prywatności cyfrowej, weszły w życie w piątek, co stanowi znaczący krok w kierunku przyznania Amerykanom prawa do żądania usunięcia ich danych ze stron handlu elektronicznego i mediów społecznościowych.

 

Kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (CCPA), obowiązująca od początku 2020 r., Nadzoruje praktyki gromadzenia danych firm amerykańskich i umożliwia mieszkańcom stanu rezygnację ze sprzedaży danych stronom trzecim. Prawo daje mieszkańcom Kalifornii prawo wglądu do określonych danych osobowych, które firma zebrała na ich temat – takich jak lokalizacje smartfonów, nagrania głosowe, trasy dojazdu, biometryczne dane twarzy i dane dotyczące kierowania reklam. Mają również prawo wiedzieć, jakim stronom trzecim firma sprzedała te informacje.

 

Ostateczne przepisy nakładają na przedsiębiorstwa obowiązek terminowego powiadamiania konsumentów w momencie gromadzenia danych lub przed nim o kategoriach gromadzonych danych osobowych i sposobie ich wykorzystania. Pozwala również mieszkańcom zobaczyć wnioski, które zostały na ich temat wyciągnięte, w tym przewidywania lub kategoryzacje związane z zachowaniem i zdolnościami danej osoby.

 

Prawo w Kalifornii, która ma prawie 40 milionów mieszkańców, dotyczy mniej więcej jednego na dziesięciu Amerykanów. Prawo obejmuje platformy technologiczne, usługi telefoniczne, sprzedawców detalicznych, telewizję kablową, dostawców usług mobilnych i inne osoby, które zbierają dane osobowe w celach komercyjnych, w tym Facebook Inc, Alphabet Inc, Google, Walmart i Amazon.com Inc.

 

Obejmuje również firmy zbierające co roku dane osobowe 50 000 lub więcej osób.

Ustawa o ochronie prywatności została uchwalona w czerwcu 2018 r. Z terminem dostosowania do 1 stycznia 2020 r. Od tego czasu wiele firm dodało linki „Do Not Sell My Info” do swoich witryn internetowych. Wskazania dotyczące tego, jak stan będzie postępować z egzekwowaniem przepisów, będą ściśle monitorowane, ponieważ firmy będą nadal inwestować w przestrzeganie przepisów.

 

https://itreseller.pl/itrnewniemieccy-regulatorzy-opublikowali-katalog-wymagan-bezpieczenstwa-wobec-operatorow-sieci-wykluczenie-huawei-z-niemieckiego-rynku-praktycznie-nie-wchodzi-w-gre/