Comarch wdrożył rozwiązania lojalnościowo-marketingowe w Costa Coffee – Comarch Loyalty Management (CLM) oraz Comarch Campaign Management (CCM).

Costa Coffe, powstała w 1971 roku w Londynie, to druga co do wielkości sieć kawiarni na świecie i największa sieć w Wielkiej Brytanii. Firma może pochwalić się prawie pięćdziesięcioletnim doświadczeniem w branży kawowej. Posiada ponad 3800 kawiarni w 32 krajach i zatrudnia niemal 20 000 pracowników.

 

Costa w coraz większym stopniu zaznacza swoją obecność na świecie, jako przedsiębiorstwo zajmujące się wyłącznie produkcją kawy, dokłada wszelkich starań, aby umożliwić swoim klientom delektowanie się firmowym produktem w każdych okolicznościach zarówno w kawiarniach, jak i za pośrednictwem automatów do kawy, w zaciszu własnych czterech ścian czy podróży.

 

Systemy lojalnościowe, a zaangażowanie klienta

Comarch od trzech lat jest partnerem Costy, udostępniając firmie najwyższej jakości narzędzia zwiększające zaangażowanie klienta – Comarch Loyalty Management (CLM), system, który w bardzo prosty sposób pozwala użytkownikom na budowanie i obsługę programów lojalnościowych o różnym stopniu złożoności, oraz Comarch Campaign Management (CCM), platformę wspierającą projektowanie i realizację wielokanałowych kampanii marketingowych.

 

Oferując liczne funkcje, w tym możliwość segmentacji, organizowania codziennych promocji, obsługi ankiet i loterii, system zarządzania lojalnością pomógł kawowemu potentatowi przeformułować strategię marketingową oraz uskutecznić budowanie lojalność klientów. Ponadto system ten utorował drogę różnym inicjatywom mającym na celu zwiększanie zaangażowania klientów. Odegrał kluczową rolę w tworzeniu systemu zamówień mobilnych w postaci dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne, która umożliwia klientom Costy zamawianie i płacenie za wybrane napoje przed ich odbiorem w kawiarniach.

 

Costa Coffee Club – dedykowana platforma do zbierania punktów lojalnościowych

System CLM położył także podwaliny pod Costa Coffee Club, platformę, za pośrednictwem której klienci Costy mogą zbierać punkty lojalnościowe, bez względu na to, gdzie dokonają zakupu – w kawiarni, automacie, czy też za pomocą aplikacji. Zebrane punkty można wymieniać na darmową kawę i inne nagrody. Jak dotąd program lojalnościowy zgromadził ponad 6 milionów aktywnych użytkowników, a więc można stwierdzić, że realizowany wspólnie z Costa Coffee projekt okazał się sukcesem.

 

Planowane kolejne wdrożenia

Obecnie Costa Coffee korzysta z trzech podstawowych rozwiązań Comarch wspierających rozwój działalności: Loyalty Management, służącego do kompleksowego zarządzania programami lojalnościowymi, Campaign Management, wspierającego zarządzanie kampaniami marketingowymi, oraz Business Intelligence, narzędzia analityki biznesowej. Jeśli chodzi o plany na przyszłość, Comarch i Costa Coffee prowadzą rozmowy obecnie o możliwości wdrożenia najnowszych mechanizmów opartych na sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym, które umożliwiłyby tej ostatniej rozpoznawanie indywidualnych wzorców zachowań i dostosowanie oferty do indywidualnych preferencji i potrzeb klientów.

 

https://itreseller.pl/itrnewfacebook-zgodzil-sie-zaplacic-ponad-100-milionow-euro-zaleglych-podatkow-we-francji-po-tym-jak-francuskie-organy-podatkowe-przeprowadzily-audyt-kont-facebooka-w-latach-2009-2018/