Współpraca SoftBanku i Toyoty skutkuje interesującym projektem. Minivan na czasy pandemii ze zwiększonym przepływem powietrza.

Japońskie firmy współpracują nad kilkoma projektami w ramach joint-venture Monet. Jeden z nich zmaterializował się w postaci dwóch pojazdów dostawczych o dość niecodziennym charakterze.

Monet, joint venture pomiędzy SoftBank Corp i Toyota Motor Corp, ujawniło dwa samochody dostawcze. Pierwszy z nich może służyć jako miejsce do pracy lub mobilny sklep, a drugi stale pompuje świeże powietrze do pojazdu, aby zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się Covid-19 między pasażerami.

Jest to pierwsza komercyjna oferta spółki Monet. Furgonetka Toyota Hiace zasysa powietrze z zewnątrz i rozprowadza je we wnętrzu pojazdu, ale poprzez specjalny system filtrów ograniczających rozprzestrzenianie się wirusa. Pojazd może pomieścić ośmiu pasażerów. Druga wersja furgonetki pozwala na mocowanie okuć do podłogi i zaaranżowanie wnętrza jako sklep lub miejsce pracy.

Van na czasy pandemii, czyli pierwsze dziecko marki Monet (fot. Sam Nussey/Reuters)

Spółka joint venture Monet została po raz pierwszy ogłoszona w październiku 2018 r., aby stać się platformą dla usług motoryzacyjnych bez kierowcy. Żaden projekt z teraz przedstawionych nie obejmuje jednak technologii autonomicznej jazdy. Przedsięwzięcie ma nadzieję sprzedać 100 jednostek w Japonii klientom z sektora publicznego i firmom w tym roku finansowym.

https://itreseller.pl/itrnewveoneer-i-qualcomm-zawiazuja-partnerstwo-celem-dostarczenia-rozwiazan-dla-adas-i-autonomicznych-pojazdow-nowej-generacji/