Czy marka Honor trafi w ręce innych firm? Pojawiają się doniesienia, że Huawei planuje sprzedać swoją, dobrze radzącą sobie na rynku markę smartfonów.
Jak donosi Reuters, Huawei Technologies prowadzi rozmowy z Digital China Group i innymi konkurentami w sprawie sprzedaży części swojego smartfonowego biznesu skupionego w ramach marki Honor. Wartość rzekomej transakcji miałaby przynieść do 25 miliardów juanów (3,7 miliarda dolarów).
Honor to sub-marka Huawei, która z założenia od początku była kierowana do młodszego odbiorcy. Zwykle miały być tańsze niż ich odpowiedniki pod główną marką firmy. W aktualnej sytuacji, kiedy Huawei musi walczyć ze stałymi atakami ze strony USA, rozbijanie biznesu smartfonowego na osobne marki może być przeciwskuteczne. Stąd może pochodzić pomysł na sprzedaż marki Honor.
Zdaniem źródeł, aktywa, które mają zostać sprzedane, nie zostały jeszcze sfinalizowane, ale mogą obejmować markę Honor, placówki badawczo-rozwojowe oraz powiązaną działalność w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw. Transakcja może być sprzedażą w całości pieniężną i może wynieść od 15 miliardów juanów do 25 miliardów juanów.
Digital China, główny dystrybutor telefonów Honor, pojawił się jako potencjalny lider w gronie firm, które mogą zakupić markę Honor. Inni potencjalni nabywcy to TCL i Xiaomi. Tak przynajmniej twierdzą źródła. O ile w przypadku TCL taki ruch miałby sens, to umieszczanie tu Xiaomi wydaje mi się pozbawione sensu. Pierwszy z producentów, o ile jest bardzo mocny w telewizorach, o tyle w smartfonach nie ma mocnej marki (mimo iż posiada w swojej grupie m.in. BlackBerry i Alcatel) – tu Honor mógłby być przydatnym dodatkiem. Xiaomi samo posiada potężną i dobrze odbieraną markę – taki zakup byłby więc raczej niepotrzebny.
https://itreseller.pl/itrnewapple-zaprezentowalo-cztery-nowe-iphoney-jeden-z-nich-przyciaga-uwage-rozmiarem-maly-ale-nadal-superwydajny-smartfon/