Siemens i Deutsche Bahn uruchamiają lokalne testy pociągów napędzanych silnikami na wodór. Mają być szybkie, tanie w eksploatacji i przede wszystkim, ekologiczne.

Siemens i Deutsche Bahn rozpoczęły prace nad pociągami napędzanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi. Oficjalnie taka kolej ma zostać zaprezentowana w niedalekiej przyszłości, bowiem testy mają zakończyć się do 2024 roku. Pociągi tego typu miałyby zastąpić składy napędzane silnikami diesla na trasach lokalnych.

Prototyp, który ma zostać zbudowany przez Siemensa, będzie oparty na elektrycznym wagonie Mireo Plus, który będzie wyposażony w ogniwa paliwowe zamieniające wodór i tlen w energię elektryczną. Nowy pociąg miałby łączyć w sobie możliwość zasilania z trzech źródeł w systemie modułowym: przez akumulator, ogniwo paliwowe, albo istniejące linie napowietrzne, w zależności od tego, gdzie będzie kursował. To umożliwi jazdę wszędzie tam, gdzie sieć kolejowa nie została zelektryfikowana – takie trasy dziś obsługują pociągi z silnikami diesla. Niemiecki operator kolejowy Deutsche Bahn nie zelektryfikował 40% swojej sieci o długości 33 000 km (km), na której obsługuje 1300 lokomotyw spalinowych emitujących paliwa kopalne. Zgodnie z państwowymi wytycznymi, transport kolejowy musi zostać poddany dekarbonizacji w perspektywie długoterminowej.

Nowy prototyp zostanie zatankowany w ciągu 15 minut, będzie miał zasięg 600 km i prędkość maksymalną 160 km/h. Będzie testowany między Tuebingen, Horb i Pforzheim w, urokliwym, górzystym landzie Badenia-Wirtembergia. Głównym rynkiem docelowym są operatorzy sieci regionalnych. Docelowo – także poza Niemcami. Każdy pociąg będzie kosztował od 5 do 10 milionów euro.

https://itreseller.pl/itrnewibm-uruchamia-program-szkolenia-zawodowego-open-p-tech-w-polsce-bezplatne-zajecia-online-dzieki-ktorym-mozna-zdobywac-kompetencje-zawodowe-dostepne-sa-juz-w-jezyku-polskim/