Gry mobilne stają się coraz bardziej dochodowym biznesem. W trzecim kwartale 2021 roku wydatki w tym obszarze wzrosły o 8%.
Łączna liczba pobrań aplikacji mobilnych i gier spadła nieznacznie rok do roku w trzecim kwartale 2021 r. (3 kw. 2021 r.), ponieważ boom wywołany pandemią nieco się cofa. Niemniej jednak ilość pieniędzy, wydawanych codziennie w sklepach Google Play i Apple App Store wciąż rośnie.
Nie jest tajemnicą, że to gry mobilne znajdują się wśród najbardziej dochodowych aplikacji na smartfony i tablety. Powód jest prosty – o ile na PC i konsolach uporczywe mikropłatności wzbudzają niechęć graczy, o tyle w przypadku produkcji mobilnych studia zdołały przez lata „wychować sobie” odbiorcę, który przywykł do tego zjawiska. Wiele gier mobilnych budowanych jest zresztą tak, aby bez uiszczania co jakiś czas opłat grać się po prostu nie dało. Jednak, jak wskazuje nowy raport SensorTower, najlepiej zarabiającą aplikacją nie jest gra.
Jest nią TikTok (i jego chińska wersja – Douyin). Aplikacja ta (czy raczej aplikacje) odnotował wzrost przychodów o 41% rok do roku. Tu także istnieją liczne zakupy w aplikacji i płatności subskrypcyjne, chociaż sama aplikacja jest darmowa. TikTok wyraźnie poprawił monetyzację, bowiem pozostaje nr 1 zarabiających aplikacji mobilnych, chociaż spadł do w Sklepie Google Play w Q3 2021 na 4 pozycję najpopularniejszych aplikacji. Drugą najlepiej zarabiającą aplikacją jest natomiast Piccoma czyli wirtualny sklep z japońskimi komiksami. Aplikacja ta odnotowała roczny wzrost o 130%.
Jako grupa – niepodzielnie rządzą jednak mobilne gry. Ogólne wydatki konsumentów na zakupy w aplikacji, aplikacje premium i subskrypcje wzrosły o 15,1 proc. r/r do 33,6 mld USD. Z tego aż 22,4 mld USD pochodziło z gier. Ten segment rósł wolniej, o 7,7% r/r. Najlepiej zarabiającą grą jest PUBG Mobile, a na kolejnych miejscach plasują się Honor of Kings i Genshin Impact.