Muzeum Narodowe w Warszawie rozpoczyna modernizację instalacji teleinformatycznej, dzięki Huawei już w przyszłym roku będzie można korzystać z superszybkiego, bezpłatnego Internetu.

We wrześniu br. w Muzeum Narodowym w Warszawie rozpocznie się gruntowna modernizacja instalacji teleinformatycznej. 25 km okablowania, 72 punkty dostępowe WiFi i o 20 procent lepszy sygnał – dzięki współpracy z Huawei w przyszłym roku podczas zwiedzania MNW będzie można skorzystać z superszybkiego, bezpłatnego Internetu.

 

Zaproponowane rozwiązania pozwolą publiczności w pełni wykorzystywać zasoby cyfrowe Muzeum. Skarbnicą wiedzy o dziełach różnych epok i kultur jest m.in. muzealny portal Cyfrowe MNW. Można w nim znaleźć artykuły, propozycje tematycznych ścieżek zwiedzania, podcasty i opracowania, które przybliżają kontekst wybranych dzieł sztuki oraz ułatwiają ich odbiór.

 

Chcemy, aby nasi zwiedzający wychodzili z Muzeum bogatsi nie tylko o nowe wrażenia estetyczne, ale też wyposażeni w wiedzę. Dostarczają ją tradycyjne książkowe przewodniki i katalogi, a coraz częściej serwisy cyfrowe. Chcemy ułatwić wszystkim posiadaczom urządzeń mobilnych korzystanie z treści Cyfrowego MNW już podczas zwiedzania Muzeum. Dzięki modernizacji sieci WiFi sztuka stanie się jeszcze bardziej dostępna – mówi Karolina Tabak z Działu Digitalizacji i Dokumentacji Wizualnej MNW.

 

W Huawei kładziemy duży nacisk na przeciwdziałanie wszelkiego rodzaju wykluczeniom, w tym w dostępie do kultury i edukacji. Cieszę się, że możemy wspierać Muzeum Narodowe w Warszawie w przybliżeniu dziedzictwa kulturowego wszystkim zainteresowanym sztuką osobom, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii sieciowych. Dzięki temu zasoby dostępne online, w tym treści edukacyjne, będą bezpłatnie dostępne przez Internet dla zwiedzających na terenie całej instytucji. Na przykład nauczyciel podczas wycieczki szkolnej będzie mógł swobodnie pokazywać obrazy uczniom „na żywo”, a tym, którzy muszą uczyć się zdalnie, pokaże dzieła sztuki za pomocą telefonu lub tabletu – podkreśla Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

 

MNW i Huawei planują także kolejne projekty cyfrowe.

Nowe technologie i cyfryzacja mają coraz większe znacznie w każdym aspekcie funkcjonowania społeczeństw. Nie działamy już tylko w świecie fizycznym, ale i online, w relacji z firmami czy instytucjami, ceniąc sobie pełny dostęp do ich zasobów bez względu na czas i miejsce. Aby uczynić współczesne instytucje muzealne tak dostępnymi, jak to tylko możliwe, musimy zapewnić tak stan, w którym są one w pełni połączone i dają wszystkim odwiedzającym możliwość nieskrępowanego korzystania z Internetu.

 

W zakresie pamięci historycznej i dziedzictwa kulturowego nowe technologie oferują nowe sposoby angażowania odbiorców i odkrywania przeszłości oraz osiągnięć naszej kultury. Rozwój nowoczesnej infrastruktury sieciowej to więc także okazja do stworzenia zupełnie nowych usług oraz funkcjonalności, które mogą podnieść jakość doświadczeń zwiedzających – dodaje Ryszard Hordyński.

 

Huawei Polska Partnerem Technologicznym MNW

MNW od wielu lat współpracuje z różnymi firmami, budując partnerstwa o unikalnym charakterze. To dopiero początek długofalowej współpracy między MNW a Huawei, jako Partnerem Technologicznym. Firma wspomaga transformację cyfrową Muzeum. Zaplanowano m.in. stworzenie aplikacji mobilnej uatrakcyjniającej zwiedzanie. To dzięki współpracy z zewnętrznymi partnerami MNW może prowadzić działalność wystawienniczą i stale rozwijać program kulturalny, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnego odbiorcy.

 

 

Huawei uruchamia Business Connect nową, darmową platformę dla partnerów, która pozwoli im zarządzać informacjami firmowymi wyświetlanymi w usługach i aplikacjach Huawei Mobile Services.