Airbnb podsumowało kwartał – firma, która zrewolucjonizowała turystykę dzięki Sieci, po przerwie zanotowała świetny wynik.
Kwartalne przychody Airbnb Inc przekroczyły oczekiwania Wall Street, a firma zajmująca się krótkoterminowym wynajmem domów powiedziała w czwartek, że odbicie w globalnej turystyce w związku ze wzrostem liczby szczepień w ostatnich trzech miesiącach roku będzie napędzać wzrost w 2022 roku.
Liczba wyszukiwań międzynarodowych podróży rośnie, ponieważ wiele państw zaczyna łagodzić ograniczenia związane z pandemią dla w pełni zaszczepionych gości. Złagodzenie blokad pomogło Airbnb odzyskać siły po gwałtownym spadku działalności na początku zeszłego roku, ponieważ krajowi turyści poszukujący wypoczynku rezerwowali domy z dala od głównych miast. Obecnie oczekuje, że podróże transgraniczne jeszcze bardziej zwiększą jej przychody.
W trzecim kwartale rezerwacje brutto wzrosły o 48,8% do 11,9 mld USD. Przychody wzrosły o 66,7% do 2,24 miliarda dolarów i przekroczyły oczekiwania wynoszące 2,05 miliarda dolarów. Zysk netto wzrósł prawie czterokrotnie do 833,9 mln USD w porównaniu z rokiem poprzednim. Airbnb prognozuje przychody w czwartym kwartale między 1,39 miliarda a 1,48 miliarda dolarów. Analitycy szacują około 1,44 miliarda dolarów.
„W tym roku obserwujemy ożywienie zarówno w podróżach długodystansowych, jak i transgranicznych, podczas gdy podróże krajowe i krótkodystansowe są nadal bardziej popularne niż poziomy z 2019 roku” – podała firma w oświadczeniu.
Według firmy, ożywienie gospodarcze zostało zdominowane przez Amerykę Północną i Europę – regiony o wyższych średnich stawkach dziennych, co jest jednym ze źródeł wzrostu.