Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Badania GSMA Intelligence pokazują, w jaki sposób operatorzy mogą pozyskać 400 mld dolarów

GSMA Intelligence (GSMAi) przedstawiła, jak spojrzeć na usługi technologii B2B, by stanowiła szansę na przychód o wartości ponad 400 mld dolarów dla operatorów. Należy jednak działać szybko, w przeciwnym razie ryzykują utratę tej kwoty na rzecz hiperskalowców i dostawców usług bezpieczeństwa. 

W raporcie organizacja badawcza podkreśliła potrzebę, aby operatorzy wyszli poza podstawowe usługi łączności, w tym SD-WAN, komunikację ujednoliconą oraz mobilną transmisję głosu i danych. GSMA Intelligence stwierdziło, że usługi te stanowiły około 70% przychodów operatorów B2B w 2023 r., czyli około 250 miliardów dolarów, ale przewidziało niewielkie możliwości wzrostu, a CAGR na poziomie 3% spodziewane jest do 2030 r.

Dla porównania, wydatki na usługi wykraczające poza podstawową ofertę były około pięciokrotnie wyższe niż na tradycyjną komunikację i opiewały na kwotę 1,1 biliona dolarów w 2023 r., a CAGR na poziomie 14% przewiduje, że do 2030 r. rynek osiągnie wartość 2,9 biliona dolarów.

GSMA Intelligence wymieniło chmurę i centra danych, cyberbezpieczeństwo, IoT, analitykę, AI, blockchain i interfejsy API sieci wśród usług napędzających wzrosty.

Tim Hatt, szef badań w GSMA Intelligence, wyjaśnił, że operatorzy muszą przenieść punkt ciężkości poza usługi zorientowane na konsumenta i podstawowe przypadki użycia oparte na łączności, aby w pełni monetyzować swoje inwestycje w 5G. Przekonywał do większego skupienia się „na oferowaniu zaawansowanych rozwiązań sieciowych, takich jak segmentacja sieci i sieci prywatne w krótkim okresie oraz rozwijaniu usług typu end-to-end w celu obsługi różnych przypadków użycia przedsiębiorstw w połączeniu z możliwościami integracji w dłuższej perspektywie”.

Przedsiębiorstwa poszukują dostawców usług, którzy mogą łączyć różne technologie, aby sprostać ich konkretnym potrzebom, stwierdził Hatt, chociaż zauważył, że „konkurencja jest zacięta”.

GSMA Intelligence zauważyło, że 24% operatorów uważa hiperskalerów za groźnych konkurentów w sieciach brzegowych i chmurze, podczas gdy 41% uważa specjalistów ds. bezpieczeństwa za kluczowych konkurentów na tym polu. Możliwości GSMA Intelligence zidentyfikowało usługi finansowe, produkcję, motoryzację i lotnictwo jako kluczowe obszary, na których operatorzy powinni się skupić, zauważając, że przedstawiają one możliwości o wartości od 16 do 59 miliardów dolarów w 2023 roku i stanowią 37% 159 miliardów dolarów całkowitego adresowalnego rynku.

Firma badawcza prognozuje CAGR na poziomie 10,9% dla usług finansowych, 12,1% dla produkcji, 12% dla motoryzacji i 8,4%. dla lotnictwa. Hatt stwierdził, że zwycięstwo w czterech pionach wymaga nowego nastawienia i zmian operacyjnych, takich jak podejścia oparte na współpracy, a operatorzy muszą być bardziej jak konsultanci IT niż sprzedawcy łączności.