Orange Polska podaje wyniki za Q4 2024. Są lepsze niż oczekiwania analityków

Orange Polska podało wstępne wyniki za czwarty kwartał 2024 roku, które przewyższyły oczekiwania analityków.

Polski oddział francuskiego operatora może uznać końcówkę 20204 roku za naprawdę udaną. Spółka szacuje, że osiągnęła 804 mln zł EBITDAaL (zysk operacyjny powiększony o koszty leasingu), co jest wynikiem wyższym od prognozowanych 759,9 mln zł. Zysk netto wyniósł 201 mln zł, również powyżej oczekiwań rynkowych (170,1 mln zł).

Marża EBITDAaL wzrosła do 23,5 proc. z 21,6 proc. rok wcześniej. Przychody w IV kwartale wyniosły 3,423 mld zł, co oznacza spadek o 2 proc. rok do roku, lecz były zgodne z prognozami rynku. Szczególnie imponujący wzrost zanotował zysk operacyjny EBIT – osiągnął on 340 mln zł wobec 109 mln zł rok wcześniej, wyraźnie przewyższając prognozy na poziomie 282,4 mln zł.

W całym 2024 roku EBITDAaL Orange Polska wzrosła o 4,6 proc. rdr, osiągając 3,324 mld zł. Zysk netto wyniósł 913 mln zł, co oznacza wzrost o 11,6 proc., a zysk operacyjny EBIT zwiększył się o 16,2 proc. rdr, do poziomu 1,419 mld zł. Przychody roczne wyniosły 12,732 mld zł, co stanowiło spadek o 1,8 proc. rdr.

Obecnie sieć 5G Orange Polska, korzystająca z pasma C, obejmuje około 40 proc. ludności Polski. Spółka kontynuuje intensywną rozbudowę infrastruktury światłowodowej – w 2024 roku jej zasięg powiększył się o kolejny milion gospodarstw domowych. Dzięki technologii XGS-PON, prędkości do 8 Gb/s są już dostępne dla ponad 2,5 mln gospodarstw. Orange odnotowało także dynamiczny wzrost liczby klientów usług światłowodowych – ich liczba wzrosła o 217 tys. (16 proc. rdr). Jednocześnie liczba użytkowników łączy miedzianych zmniejszyła się o 146 tys.

Średni przychód na użytkownika (ARPO) z usług konwergentnych wzrósł o 4,6 proc. rdr do 124,3 zł, co było efektem strategii nastawionej na wartość oraz większego zainteresowania szybszymi łączami. W IV kwartale wskaźnik ARPO dla światłowodu wyniósł 126,2 zł, co oznacza wzrost o 4,7 proc. rdr.

Liczba klientów abonamentowych usług komórkowych wzrosła o 254 tys. rdr (2,8 proc.), przy czym segment biznesowy odnotował spowolnienie dynamiki wzrostu. ARPO z usług komórkowych zwiększył się o 1,6 proc. rdr do 29,9 zł. Natomiast baza klientów usług przedpłaconych zmniejszyła się o 174 tys. (3,9 proc. rdr), co było wynikiem intensywnej konkurencji oraz migracji do ofert abonamentowych.

„Za nami bardzo udany rok dla Orange Polska. Nasze wyniki finansowe i komercyjne odzwierciedlają stałe, solidne tempo wzrostu, choć mierzyliśmy się także z wyzwaniami, zwłaszcza na wymagającym rynku biznesowym. Podjęliśmy duży wysiłek inwestycyjny dla rozwoju nowoczesnej cyfrowej infrastruktury, by zapewniać klientom usługi na najwyższym poziomie. Udostępniliśmy możliwość korzystania z superszybkiego mobilnego internetu 5G na bazie nowych częstotliwości blisko 40% mieszkańców kraju. Wprowadziliśmy nową jakość do naszej oferty światłowodowej – ultraszybką prędkość do 8 Gb/s. W zasięgu tej opcji jest już 2,5 mln gospodarstw domowych w kraju. Łączny zasięg Orange Światłowodu zwiększyliśmy o milion gospodarstw domowych. Cieszymy się, że jakość naszej sieci znajduje potwierdzenie w niezależnym rankingu SpeedTest.pl za rok 2024, bazującym na pomiarach prędkości internetu przez użytkowników – Orange jest numerem jeden, zarówno jeśli chodzi o 5G jak i światłowód FTTH. Jesteśmy dumni i wdzięczni, że klienci doceniają nasze starania. W 2024 roku osiągnęliśmy czołową pozycję na rynku pod względem wskaźnika rekomendacji NPS, mierzącego satysfakcję klientów i skłonność do polecania usług innym. To dla nas niezwykle cenne wyróżnienie, ale jednocześnie odpowiedzialność, by kontynuować nasze podejście, w którym klient jest na pierwszym miejscu we wszystkich naszych działaniach” – powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska. Odnosząc się do realizacji strategii dodała: „Osiągnęliśmy cele i ambicje .Grow, pomimo wielu wyzwań w otoczeniu makroekonomicznym, których nie sposób było przewidzieć. Jesteśmy dziś silniejsi, mamy mocniejszą pozycję na rynku i potrafimy skutecznie działać w zmieniających się warunkach. To zasługa pracy całego zespołu Orange Polska. Już w marcu przedstawimy naszą strategię na kolejne lata. Jestem przekonana, że będzie ona podstawą dla dalszego rozwoju – z korzyścią dla naszych klientów i akcjonariuszy”