Panasonic potwierdził swoją wiodącą pozycję na europejskim rynku wzmocnionych notebooków i tabletów.
Panasonic potwierdził swoją wiodącą pozycję na europejskim rynku wzmocnionych notebooków i tabletów. Jak pokazują statystyki firmy badawczej VDC Research, w ubiegłym roku Panasonic uzyskał pod względem przychodów 56-procentowy udział w segmencie wytrzymałych tabletów i 67-procentowy udział w rynku notebooków klasy rugged. Przez ostatni rok Panasonic wprowadził do oferty szereg nowych produktów w segmencie notebooków klasy rugged, na czele z modelami Toughbook CF-54 oraz konwertowalnymi urządzeniami CF-33 i FZ-Q2. Na koniec 2016 r. producent miał 67-procentowy udział pod względem przychodów uzyskanych ze sprzedaży wzmocnionych notebooków w Europie. To oznacza, że Panasonic pozostaje liderem tego rynku.
– Pomimo spadków na całym rynku notebooków, segment urządzeń wzmocnionych utrzymuje wysoki poziom sprzedaży, ponieważ urządzenia tego typu są ważnym narzędziem dla wielu pracowników mobilnych – mówi Kevin Jones, Managing Director w Panasonic Computer Products Solutions Europe. – Obecnie skupiamy się na odświeżaniu naszych najbardziej wytrzymałych notebooków i jednocześnie wprowadzeniu na rynek zupełnie nowych modeli hybrydowych, które pozwalają nam utrzymać, a nawet zwiększać udział
w rynku – dodaje.
W tym roku Panasonic wprowadził już dwa nowe modele wzmocnionych urządzeń 2w1. Pierwszy z nich 12-calowy Toughbook CF-33 jest w pełni wzmocniony, posiada dwie wymienne baterie, odłączaną klawiaturę i szerokie możliwości konfiguracji oraz zestaw portów biznesowych. Model jest skierowany do służb mundurowych, administracji publicznej oraz mobilnych pracowników serwisowych i technicznych. Na rynku CF-33 dostępny jest zarówno w postaci notebooka 2w1, jak i samodzielnego tabletu. Z kolei dla użytkowników pracujących w nieco mniej wymagającym środowisku, m.in. dla do handlowców, ubezpieczycieli oraz personelu medycznego, Panasonic wprowadził na początku tego roku model 2w1 klasy semi-rugged, FZ-Q2. Notebook ten posiada duży 12,5-calowy wyświetlacz, bogaty zakres portów biznesowych do współpracy zarówno z nowoczesnymi, jak i starszymi systemami. Jednocześnie, za sprawą braku wentylatora, urządzenie jest stosunkowo lekkie i cienkie.
Na europejskim rynku wzmocnionych tabletów Panasonic również utrzymuje pozycję lidera z 56-procentowym udziałem pod względem uzyskanych przychodów. Wynik jest w dużej mierze zasługą urządzeń typu handheld (z ekranem do 5 cali). Modele te, m.in. FZ-N1, FZ-F1 dedykowane sektorowi logistyki i produkcji, stanowią już jedną trzecią całej oferty Panasonic. W ciągu ostatniego roku sprzedaż Panasonic w tym segmencie produktów wzrosła aż o 176 proc.
– Dzięki udziałowi na poziomie 67 proc. w rynku w wytrzymałych notebooków i 56 proc. w rynku wzmocnionych tabletów w regionie EMEA w 2016 r., Panasonic nadal stanowi punkt odniesienia dla konkurencji – mówi David Krebs, Executive Vice President , Enterprise Mobility & Connected Devices w VDC Research. – Ponadto, za sprawą wprowadzenia na rynek pierwszych na świecie wzmocnionych modeli 2w1 i rozszerzenia portfolio urządzeń typu handheld, Panasonic oferuje jedne z najbardziej innowacyjnych produktów w segmencie wytrzymałych urządzeń przenośnych – dodaje.
Więcej informacji na temat profesjonalnych laptopów i tabletów Panasonic Toughbook i Toughpad można znaleźć na stronie: http://business.panasonic.pl/produkty-komputerowe/.