Wybór odpowiedniego urządzenia mobilnego to klucz do zwiększenia efektywności pracowników. Kluczowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy zakupie mobilnego komputera.
Mobilne urządzenia komputerowe mają za zadanie przyspieszać pracę, a w szczególności wykonywanie powtarzalnych zadań. Ale co jeśli sprzęt nie jest przystosowany do potrzeb użytkownika bądź warunków, w jakich jest wykorzystywany? Wskaźnik awaryjności, ergonomia, ekran oraz bateria to tylko niektóre z kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy zakupie profesjonalnego sprzętu IT – według analizy przygotowanej przez Panasonic.
– W przypadku pracowników mobilnych nie ma jednego urządzenia, które będzie odpowiadało każdemu – wyjaśnia Jan Kaempfer, General Manager of Marketing for Mobile Solutions Business Division Europe. Pracownicy z różnych branż wykorzystują urządzenia mobilne do bardzo różnych zadań i do pracy w różnych, często trudnych warunkach środowiskowych. Aby mogli efektywnie wykorzystywać swój czas pracy konieczne jest dostarczenie im takich urządzeń komputerowych, które odpowiadają ich potrzebom.
Analiza „Time To Do More” określa podstawowe elementy, które kupujący powinni wziąć pod uwagę przy wyborze urządzeń. Mowa o takich obszarach, jak:
- Niezawodność – Awarie urządzeń oznaczają dla firm stratę czasu i pieniędzy. Biorąc pod uwagę średni wskaźnik awaryjności w branży na poziomie 18% i związane z tym przestoje w pracy, a także koszt samej naprawy (średnio 2800 euro), wskaźnik awaryjności urządzeń należy traktować jako kluczowy czynnik wyboru. W przypadku Panasonic jest on 9 razy niższy w porównaniu do średniej dotyczącej notebooków.
- Zintegrowane funkcje – Możliwość zintegrowania dodatków, takich jak skanery kodów kreskowych i kamery termiczne, mogą zwiększyć wydajność. Testy porównawcze wykazały, że skanowanie kodów kreskowych za pomocą Panasonic
TOUGHBOOK G1 zajmuje 1/3 lub 1/4 czasu potrzebnego na wykonanie tego samego zadania za pomocą wiodącego tabletu konsumenckiego.
- Czytelne ekrany w świetle dziennym – Kolejnym istotnym elementem jest ekran urządzenia, który musi być czytelny zarówno przy bardzo słabych warunkach oświetleniowych, jak i przy ostrym świetle dziennym. Testy pokazały, że czytelny ekran może skrócić czas czytania nawet o 25%.
- Ergonomia – Konstrukcja urządzenia może mieć znaczący wpływ na produktywność oraz komfort pracowników. Panasonic, wprowadzając w swoich wytrzymałych urządzeniach skaner kodów kreskowych nachylony pod kątem nie tylko poprawił wydajność skanowania (średnio o 12%), ale też zmniejszył ryzyko powtarzających się urazów wśród pracowników. Dodatkowo wydajność poprawić mogą takie elementy, jak przyciski aktywacji skanera po obu stronach urządzenia (nawet o 13%).
- Bateria- Bateria, jeśli nie wytrzymuje całego dnia pracy lub nie da się jej sprawnie wymienić, może znacząco spowalniać pracę. Warto zatem zwrócić uwagę na baterie o dużej pojemności, na możliwość wymiany w trybie hot swap oraz na wskaźnik awaryjności. Wszystkie te cechy przekładają się na niższy całkowity koszt posiadania urządzenia (TCO).
Raport wskazuje jeszcze na inne elementy ważne przy zakupie urządzeń do pracy, takie jak: warunki gwarancji i serwisu czy narzędzia analityczne. Zawiera także przykłady z Europy wyjaśniające, w jaki sposób organizacje z różnych branż wykorzystują wzmocnione urządzenia mobilne i jak wpływają one na ich codzienną pracę.