Sprzedaż Tesli w Chinach rośnie błyskawicznie – wzrosła niemal do połowy wolumenu sprzedaży w USA.

Chińska klasa średnia chce amerykańskich aut elektrycznych. Sprzedaż Tesli w Chinach jest teraz prawie o połowę mniejsza od tego, co producent samochodów sprzedaje w Stanach Zjednoczonych.

Firma Elona Muska odnotowała sprzedaż w Chinach w trzecim kwartale na poziomie 3,11 miliarda dolarów, czyli 48,5% z 6,41 miliarda dolarów sprzedaży w USA w tym czasie, zgodnie z poniedziałkowym wnioskiem. Wskaźnik ten wzrósł z 41,4% rok temu. W 2018 roku wynosił mniej niż 10%. Udział Chin w ogólnej sprzedaży Tesli wzrósł do 22,6% w trzecim kwartale, z nieco poniżej 20% rok temu.

Tesla otworzyła gigafabrykę w Szanghaju i dostarczyła swoje pierwsze samochody wyprodukowane w Chinach lokalnym klientom tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa w styczniu 2020 r. Firma rozpoczęła w tym roku lokalnie dostarczanie drugiego modelu wyprodukowanego w Chinach. Pomimo krytyki ze strony mediów państwowych, samochody elektryczne Tesli pozostają popularne w Chinach. Chiny to największy na świecie rynek motoryzacyjny i główny cel globalnych marek. Według Goldman Sachs, niemiecki gigant samochodowy Volkswagen generuje około 41% swojej sprzedaży w Chinach.

Akcje Tesli osiągnęły w poniedziałek rekordowy poziom – i kapitalizację rynkową w wysokości 1 biliona dolarów, po tym, jak firma Hertz ogłosiła, że ​​do końca przyszłego roku kupi 100 000 samochodów Tesli. Hertz zajmuje się przede wszystkim carsharingiem.

 

„Ekosystem jest jednym z filarów naszej strategii” – mówi dla IT Reseller TV Andrzej Gładki, Deputy General Manager – Northeast Europe Region w firmie Xiaomi.