Nie działał Ci Netflix, Prime Video albo inny, popularny serwis? Wszystko z powodu poważnej awarii czołowej usługi chmurowej.

Poważna awaria zakłóciła we wtorek usługi Amazon Web Services, tymczasowo wyłączając platformy streamingowe Netflix i Disney+, ale też wiele innych serwisów, korzystających z AWS, w tym oczywiście platformę e-commerce Amazon.

Z AWS korzystają tysiące serwisów i usług internetowych – co ma wiele sensu zwłaszcza tam, gdzie liczy się szybko dostępna skalowalność. Niestety, minionej doby wiele z tych serwisów pozostawało niedostępnymi lub działało wolniej niż zazwyczaj. Powód? AWS miał awarię.

Downdetector.com wykazało ponad 24 000 przypadków osób zgłaszających problemy z Amazon, w tym z Prime Video i innymi usługami. Witryna śledząca awarie zestawia raporty o stanie z wielu źródeł, w tym błędy zgłaszane przez użytkowników na swojej platformie. Amazon doświadczył 27 awarii w ciągu ostatnich 12 miesięcy związanych z jego usługami, według strony internetowej ToolTester, która przegląda narzędzia internetowe. To, jak na tak duża platformę, niewiele.

Skala wtorkowej awarii jest niestety dość znacząca. Analitycy podają, że awaria mogła dotknąć około 26% całej infrastruktury AWS.

 

Black Friday przyniósł średnie obniżki na poziomie 3,6%, wynika z najnowszego badania Deloitte, a blisko 60% sklepów internetowych w Polsce nie zmieniło w tym czasie wogóle cen!