Twitter podsumował ostatni kwartał 2021 roku. Radzi sobie lepiej niż Facebook?
Twitter odnotował słabsze niż oczekiwano kwartalne przychody z reklam i wzrost liczby użytkowników. Mimo to, wyniki są całkiem niezłe.
Czyżby media społecznościowe były w zeszłym roku w odwrocie? Po nienajlepszej końcówce roku w wydaniu Facebooka, informacje podsumowujące ostatni kwartał płyną teraz ze strony Twittera.
W czwartym kwartale 2021 roku liczba aktywnych użytkowników, którzy codziennie widzą reklamy, generujących przychody Twittera, wzrosła o 13%, do 217 milionów. To więcej niż 211 milionów użytkowników w poprzednim kwartale. Przychody z reklam w czwartym kwartale wzrosły o 22% rok do roku do 1,41 miliarda dolarów. Twitter zyskał 6 milionów użytkowników w ciągu kwartału, ale będzie musiał uzyskać ponad 12 milionów każdego kwartału w ciągu najbliższych dwóch lat, aby osiągnąć cel 315 milionów do końca 2023 r.
Twitter się zmienia. Przez ostatni czas przyjmuje kolejne modyfikacje, mające podnieść atrakcyjność platformy (np. czat audio). Ma to pozwolić zakończyć długotrwałą stagnację i przyciągnąć nowych użytkowników i reklamodawców. Wyniki kwartalne są pierwszymi pod nowym CEO. Parag Agrawal przejął stery w listopadzie po ustąpieniu ze stanowiska dyrektora generalnego i współzałożyciela firmy, Jacka Dorseya.
Licytuj naszą aukcję dla WOŚP – Zaproszenie do udziału w programie „IT Reseller TV – Liderzy Branży”