Rynek urządzeń Wearables – wyniki sprzedaży w II kwartale 2017 – liderem rynku, po raz pierwszy zostało Xiaomi wyprzedzając Fitbit i Apple.
Jak wynika z opublikowanych danych kwartalnych przez firmę IDC, na całym świecie w II kwartale 2017 roku, sprzedano 21,6 miliona urządzeń z kategorii wearables. Liderem została firma Xiaomi, na drugim miejscu uplasował się Fitbit, trzecie miejsce zajęła firma Apple.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w II kwartale 2017, zanotowała wzrost o 8 % w stosunku do analogicznego okresu rok do roku, (w roku ubiegłym sprzedaż wynosiła wówczas 20 mln). Po raz pierwszy liderem globalnego rynku sprzedaży urządzeń z kategorii wearables, zdobywając 17,1 % udziałów w rynku została firma Xiaomi, która zanotowała wzrost sprzedaży z 3 mln do 3,7 mln sztuk, w stosunku do zeszłego roku to wzrost o 23 %. Druga w rankingu, fima Fitbit zanotowała spory spadek udziału w runku z 29 % do niecałych 16 %, co spowodował spadek sprzedaży z 5,7 mln do 3,4 mln urządzeń. Trzecia w zestawieniu firma Apple zanotowała sprzedaż 2,8 miliona zegarków Apple Watch, notując 56 % wzrost w stosunku do roku ubiegłego.