Meta nowym sposobem logowania pokazuje, że widzi przyszłość w VR.
Meta wprowadza nowy sposób logowania się do rozwiązań VR bez korzystania z danych uwierzytelniających z Facebooka. To wyraźne rozdzielenie firmowych działań w obu obszarach: klasycznych mediów społecznościowych i metaverse.
Oddzielenie futurystycznych ambicji związanych z metawersum od podstawowej działalności firmy w zakresie mediów społecznościowych? Zacznijmy od logowania! Mark Zuckerberg ogłosił (oczywiście w poście na Facebooku), że konta Meta zadebiutują w sierpniu. Użytkownicy będą mogli uzyskać dostęp do swoich zestawów Meta Quest VR za pomocą nowych kont i przeglądać historię zakupów aplikacji VR. Konta te nie będą przy tym kalką kont z Facebooka.
Podczas gdy Meta nadal uzyskuje zasadniczo niemal wszystkie swoje przychody z Facebooka i Instagrama, Zuckerberg próbuje przekonać inwestorów i pewną część klientów, że wraz z ewolucją metaverse firma zmierza w innym kierunku. Wizja metaverse Zuckerberga obejmuje asortyment wirtualnych światów, do których można uzyskać dostęp za pomocą technologii VR i AR.
W ocenie licznych komentatorów, pod względem biznesowym skupienie się na metaverce może być odrobinę przedwczesne, bowiem zestawy VR i AR są nadal urządzeniami niszowymi. Założyciel Facebooka twierdzi jednak, że reprezentują one przyszłość komputerów i niedawno powiedział, że przewiduje miliard użytkowników w drugiej połowie lat 20, którzy wydadzą w metaverse setki dolarów każdy. Dziś jednak historia wygląda zupełnie inaczej. Reality Labs, dział Meta odpowiedzialny za rozwój metaverse i powiązanych z nim technologii, odnotował w 2021 roku stratę w wysokości 10 miliardów dolarów. Mimo to Meta wyraźnie dąży do rozwoju swojego metaverse.
„Kiedy ogłosiliśmy, że zaczniemy wymagać od ludzi logowania się do Meta Quest za pomocą konta na Facebooku, otrzymaliśmy wiele opinii od społeczności Quest” – podała firma w czwartkowym poście na blogu. – „Wzięliśmy te uwagi pod uwagę, projektując nową strukturę konta Meta, która zapewnia ludziom elastyczność i kontrolę”.
Wraz z rezygnacją z używania danych logowania do Facebooka, Meta wprowadza zmiany marketingowe, aby jeszcze bardziej zaprezentować markę. Profile Oculus (scheda po historycznie osobnej firmie Oculus, kupionej w 2014 roku) zostaną przemianowane na profile Meta Horizon. Teraz ludzie będą mogli używać swoich profili Meta Horizon do dostosowywania swoich nazw użytkowników VR, wirtualnych awatarów i innych informacji, podała firma.
Meta udostępnia również nowe narzędzia, które pozwalają użytkownikom zarządzać ustawieniami prywatności w VR, pozwalając im wybrać, czy chcą, aby ich profile Meta Horizon były otwarte dla wszystkich, tylko dla przyjaciół i rodziny, czy też miały pozostać prywatne. Obecni użytkownicy Quest VR będą musieli wybrać ustawienie prywatności, aby nadal korzystać ze swoich gogli.