Dell Technologies wyznacza nową jakość w zakresie naprawy sprzętu IT, dzięki wykorzystaniu rzeczywistości rozszerzonej.
Możliwość samodzielnej naprawy to priorytet dla użytkowników, którzy chcą mieć większą kontrolę nad swoimi urządzeniami. Firma Dell Technologies, która od dawna jest liderem w tej dziedzinie, wprowadza pierwszą w swoim rodzaju aplikację wspierającą naprawy sprzętu IT dzięki wykorzystaniu rzeczywistości rozszerzonej – Dell AR Assistant.
Ze względu na fakt, że smartfony stały się nieodzowną częścią codziennego życia, Dell Technologies stworzył bezpłatną aplikację (dostępną zarówno na urządzenia z systemem iOS jak i Android), która korzystając z rzeczywistości rozszerzonej, przeprowadzi klientów krok po kroku przez wymianę części w ich systemach Dell Technologies.
Dostępna w siedmiu różnych językach (angielski, francuski, niemiecki, japoński, portugalski, hiszpański i uproszczony chiński) aplikacja Dell AR Assistant prowadzi użytkowników przez procedury obsługi i naprawy ponad 100 komputerów i serwerów Dell Technologies. Firma pracuje, by do końca lata dodać ponad 20 dodatkowych systemów. Możliwości oferowane przez Dell AR Assistant można zobaczyć w tym materiale wideo.
– Naszym celem jest umożliwienie konsumentom prostej, samodzielnej naprawy urządzeń tam, gdzie jest ona możliwa. Dążymy do skrócenia czasu naprawy w przypadku usterek, które użytkownicy mogą rozwiązać samodzielnie, jedynie z niewielką pomocą od Dell Technologies. Dla osób niezainteresowanych samodzielnym dokonywaniem napraw oferujemy również alternatywne rozwiązania – mówi Michał Tomaszewski, Field Services Manager w Dell Technologies.
Pracę nad aplikacją przyśpieszono w pierwszych miesiącach trwania pandemii, kiedy technicy serwisowi nie mogli realizować zgłoszeń w domach czy serwerowniach klientów. Obecnie korzystanie z Dell AR Assistant jest możliwe po uzyskaniu uprzednio właściwej diagnozy i zamówieniu części za pośrednictwem zespołu wsparcia technicznego Dell Technologies. W przyszłości firma planuje zwiększenie dostępności i możliwości zakupu części online, co pozwoli na dalsze zwiększanie satysfakcji klientów.
Dell Technologies zapewnia instrukcje i zasoby dotyczące obsługi produktów kanałami online już od ponad dekady. Obejmuje to możliwość pobrania dokumentacji, oprogramowania, sterowników, aktualizacji BIOS, oprogramowania układowego, łatek i aktualizacji zabezpieczeń. Dell AR Assistant stanowi naturalne rozszerzenie instrukcji obsługi – w prostej do realizacji przez klienta formie, dostępnej w dowolnym miejscu. Użytkownicy aplikacji AR Assistant widzą swoje urządzenia i sposób ich naprawy w rzeczywistości mieszanej dzięki nakładkom informacyjnym widocznym po skierowaniu kamery smartfona na naprawianą maszynę. Dla wybranych urządzeń aplikacja pozwala również na skorzystanie z technologii klonowania w rzeczywistości rozszerzonej, wyświetlając sklonowany system w wybranym przez użytkownika miejscu i umożliwiając pełną, trójwymiarową interakcję z zaskakującym poziomem realizmu.
– Wraz Dell AR Assistant zapewniamy konsumentom innowacyjne sposoby przeprowadzania napraw. Cieszymy się, że możemy umożliwić naszym klientom wykonywanie napraw samodzielnie, jednocześnie wydłużając czas użytkowania ich urządzeń i systemów. Prostota tego rozwiązania jest wygodna dla użytkowników i korzystna dla środowiska – podsumowuje Michał Tomaszewski.
Aplikacja Dell AR Assistant odzwierciedla cele firmy dotyczące zrównoważonego rozwoju. Dell Technologies, poprzez lepszą dostępność, łatwiejszą wymianę i ponowne wykorzystanie komponentów, chce przyczyniać się do zużywania mniejszych ilości zasobów i zachować dostępność materiałów na rynku o obiegu zamkniętym.