Comarch będzie wspierać Orange w transformacji IT w Afryce Zachodniej.

W kwietniu 2022 r. Orange Wybrzeże Kości Słoniowej, operator należący do francuskiej grupy telekomunikacyjnej Orange, lider w branży telefonii komórkowej w Afryce Zachodniej, podpisał z Comarch umowę dotyczącą transformacji IT. Celem kontraktu jest zapewnienie lepszych cyfrowych doświadczeń dla rosnącej bazy klientów korzystających z telefonów komórkowych oraz usług stacjonarnych na bardzo dynamicznym i wymagającym rynku.

Współpraca jest częścią większej inicjatywy Grupy Orange: stworzenia platformy „Order-to-Bill”, która ma być udostępniona innym oddziałom Grupy Orange w regionie EMEA (Europa Bliski Wschód, Afryka). Koncepcja polega na stworzeniu rozwiązania zgodnego ze standardami TM Forum, czyli globalnego stowarzyszenia branżowego dla pośredników i dostawców usług w branży telekomunikacyjnej (Open Digital Architecture i Open API) z możliwością elastycznego modelowania procesów i produktów. Dzięki temu znacznie szybciej będzie można je wdrażać w afrykańskich oddziałach Orange.

W ramach współpracy Comarch dostarczy takie moduły jak Comarch Order Capture, Customer Order Management, Product Catalog oraz Convergent Billing System. Rozwiązanie Comarch zostanie wdrożone w Orange z wykorzystaniem infrastruktury prywatnej chmury Orange (Orange Private Cloud). Comarch dostarczy oraz uruchomi gotową i w pełni zintegrowaną platformę, która następnie będzie dalej konfigurowana i integrowana z lokalnymi systemami Orange Wybrzeże Kości Słoniowej. Wszystkie  prace będą realizowane z pomocą lokalnego integratora systemów (IS).

Dzięki rozwiązaniom dostarczonym przez Comarch, Orange Wybrzeże Kości Słoniowej otrzyma jeden portal do przyjmowania zamówień dla wszystkich linii biznesowych oraz ujednolicony silnik modelowania produktów z możliwością obsługi w formie jednej faktury. Orange Wybrzeże Kości Słoniowej i Grupa Orange wybrał Comarch ze względu na nieszablonowe podejście, wbudowane procesy i gotowość do dostarczenia systemów zgodnie ze standardami Orange, a także elastyczność we współpracy z integratorem systemów. Nowe rozwiązanie przyniesie firmie Orange Wybrzeże Kości Słoniowej korzyści, takie jak uproszczenie zarządzania zamówieniami, centralizację katalogu produktów i zapewnienie bardziej zbieżnego systemu rozliczeniowego.

 

Cieszymy się, że Orange Wybrzeże Kości Słoniowej zaufał systemom Comarch. Naszą misją jest zwiększanie zadowolenia klientów poprzez dostarczanie nowoczesnych i wydajnych rozwiązań do zarządzania biznesem, a produkty, które zostaną wdrożone, tylko to potwierdzają. Dzięki temu Orange Wybrzeże Kości Słoniowej będzie łatwiej zarządzać wprowadzaniem nowych produktów i uprości procesy biznesowe – mówi Jacek Lonc, Head of Telco Sales and Business Strategy Division w Comarch.

 

– Orange Wybrzeże Kości Słoniowej jest obecnie zaangażowane w strategię rozwoju we wszystkich swoich spółkach zależnych. Jednak konkurencja rośnie, a oczekiwania klientów i biznesu są coraz silniejsze. W tym kontekście głównym wyzwaniem dla naszego IS jest zwiększenie elastyczności w celu szybszego dostosowania się do wyzwań biznesowych. Projekt ten jest strategicznym wyzwaniem dla Orange Wybrzeże Kości Słoniowej i powinien przyczynić się do podbijania nowych rynków, opierania się konkurencji, kontrolowania kosztów, upraszczania i zwiększenia elastyczności IS oraz wzmocnienia cyfryzacji – mówi Patrick N-Doua, CIO w Orange Wybrzeże Kości Słoniowej.

 

Orange Wybrzeże Kości Słoniowej

Grupa Orange Wybrzeże Kości Słoniowej to regionalny klaster składający się ze spółek zależnych Orange na Wybrzeżu Kości Słoniowej, Burkina Faso i Liberii. Jako liderzy na każdym z tych rynków mają ponad 26 milionów klientów i udział w 25% przychodów Grupy Orange w strefie Afryka-Bliski Wschód. Od ponad 10 lat Orange Wybrzeże Kości Słoniowej wprowadza innowacje w sektorze telekomunikacyjnym Wybrzeża Kości Słoniowej jako pierwszy operator, który uruchomił bardzo szybkie sieci (3G, 4G, światłowód), usługę Mobile Money, usługi telewizyjne przez telefon komórkowy, a dzięki ofercie Orange Energy, dostęp do energii elektrycznej na obszarach oddalonych.

Na Wybrzeżu Kości Słoniowej, z ponad 15 milionami klientów, Orange Wybrzeże Kości Słoniowej jest liderem pod względem głównych wskaźników wydajności w obszarze stacjonarnego, mobilnego, internetowego i mobilnego pieniądza na rynku konsumenckim i biznesowym. Jako cyfrowy i zaangażowany operator przekonany o nadrzędnej roli technologii cyfrowej w rozwoju kraju, z pełnym zaangażowaniem angażuje się w rozwój i promocję usług cyfrowych na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Reprezentując 11% krajowego PKB, są także ważnym graczem społecznym w kraju, prowadzą Fundację Orange Wybrzeże Kości Słoniowej oraz Orange Digital Center.

Jako przodujący pracodawca w sektorze telekomunikacyjnym stawia ludzi i promowanie równości płci w centrum naszego podejścia. Nasze wyniki osiągnięte dzięki jakości i zaangażowaniu blisko 1500 kobiet i mężczyzn, od 2014 roku, osiem razy z rzędu zdobyły certyfikat „Top Employer” za doskonałe warunki pracy oferowane swoim pracownikom oraz „ISO 9001” wydany przez AFAQ-AFNOR za System Zarządzania Jakością.