Apple planuje podniesienie cen w App Store na kilku dużych rynkach.
Apple nie ma ostatnio powodów do narzekania – firma z Kalifornii notuje dobre wyniki sprzedaży, a jej produkty są chętnie wybierane przez użytkowników… acz na niektórych rynkach Apple chce zwiększyć swoje wyniki płynące z sektora oprogramowania.
Dla Apple przychody z sektora oprogramowania to przede wszystkim zarobki z App Store oraz prowizje i licencje. Jednak nie wszędzie zapłacimy tyle samo za oprogramowanie amerykańskiej firmy i część rynków zdaje się być dość uprzywilejowana pod tym względem. Dlatego Apple podniesie ceny App Store w kilku krajach, już od października
Apple poinformowało, że ceny aplikacji i zakupów w aplikacjach w App Store wzrosną w kilku krajach, przede wszystkim w strefie euro oraz kilku krajach azjatyckich, w tym m.in. w Japonii, Malezji. Dotknięte zmianami regiony to także Chile, Egipt, Japonia, Malezja, Pakistan, Korea Południowa, Szwecja, Wietnam i, niestety, także Polska.
Nowe ceny, za wyłączeniem subskrypcji automatycznie odnawianych, wejdą w życie już 5 października. Dla osób ze strefy euro aplikacje i zakupy w aplikacjach w cenie 0,99 euro będą teraz kosztować 1,19 euro. Cena produktu, który kosztuje 9,99 euro, zostanie zwiększona do 11,99 euro. Apple przypomina deweloperom, że nowe ceny App Store wejdą w życie 5 października 2022 r. Deweloperzy mogą zachować ceny subskrypcji dla obecnych subskrybentów, jeśli chcą (ale tym samym zmniejszą swoje przychody, więc mało prawdopodobne, by ktoś zdecydował się na ten krok).
Tak więc, inflacja zawędrowała do App Store.