YouTube by konkurować z TikTok, zamierza dać twórcom Shortów 45% ze sprzedaży reklam
Należący do Google serwis streamingowy ogłosił we wtorek, że wprowadzi reklamy w swoich materiałach wideo Shorts i da twórcom wideo 45% przychodów.
Youtube od pewnego czasu nie może znaleźć sposobu na skuteczną konkurencję z TikTok, który to rozpoczął swoją działalność jako serwis, gdzie użytkownicy wrzucali proste filmiki z materiałami tanecznymi i lip-syncami. Aktualnie portal odwiedza około miliard osób miesięcznie.
Pod koniec 2020 roku YouTube wprowadził ofertę Shorts, minutowe filmy, które podobno przyciągają ponad 1,5 miliarda widzów miesięcznie. Co więcej, w kwietniu YouTube utworzył fundusz o wartości 100 milionów dolarów, aby zachęcić twórców do tworzenia krótkich filmów w celu zatrzymania utalentowanych twórców. Nowy plan podziału przychodów, o którym jako pierwszy poinformował New York Times, ma być większym i trwalszym wabikiem niż fundusz i czymś, z czym TikTok musi się jeszcze zmierzyć.
YouTube dzieli się mniejszą częścią sprzedaży z twórcami Shorts, aby zrównoważyć swoje znaczne inwestycje w rozwój funkcji, powiedziała wiceprezes Tara Walpert Levy.
Google wygenerował 14,2 miliarda dolarów w sprzedaży reklam na YouTube w pierwszej połowie tego roku, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.