Kryzys w Allegro – lider eCommerce obniża prognozy.

Allegro to bez cienia wątpliwości lider eCommerce w Polsce. Jednak nawet liderom zdarza się gorszy kwartał. 

Allegro zostało zmuszone przez sytuację rynkową do obniżenia prognoz. W pierwszej połowie roku grupa Allegro mogła się wprawdzie pochwalić wzrostem przychodów o 18,8% (do 2,99 mld zł), ale w tym samym czasie zanotowała wzrost wydatków operacyjnych o 41,2 proc. Najważniejszym czynnikiem tego zjawiska jest o połowę wyższy koszt dostaw. Wpływ na cały wynik grupy miały także słabe rezultaty należących do grupy Allegro Mall Group i WE|DO CZ.

Czołową część przychodów grupy Allegro stanowią prowizje od sprzedawców działających na Allegro i Allegro Lokalnie. W pierwszej połowie roku wyniosły 1,42 mld zł (wzrost rok do roku o 16,3%). Własny sklep Allegro to ledwie 185,8 mln zł, ale należy zaznaczyć, że to wzrost o ponad 50%, więc ta gałąź rozwija się szybko. Porównywarka cen Ceneo zanotowała śladowy wzrost – o 0,4% do 90,9 mln zł.

To, naturalnie, wpłynęło także na prognozy. Allegro spodziewa się wzrostu przychodów na polskim rynku o 23%-26% rok do roku w porównaniu do 25%-30% poprzednio, a skorygowany zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji (EBITDA) wzrośnie o 10%- 12% w porównaniu z poprzednim przedziałem 10%-15%.