Apple wstrzymuje wszystkie reklamy hazardowe w App Store
Na początku tego tygodnia, Apple postanowił podbić liczbę reklam, które pojawiają się w App Store. Podczas gdy normalnie, to nie byłoby problemem, ale tym razem wokół, wiele z tych aplikacji były związane z aplikacjami hazardowymi, a w rezultacie, duża liczba użytkowników iPhone i deweloperów postanowił mówić o tym, jak to nie jest dobre. Zwłaszcza że w reklamach pokazywało się wiele aplikacji niskiej jakości, a to chyba nie jest dopuszczalne, w pierwszej kolejności.
Na szczęście, Apple podjęło działania i wstrzymało promocję aplikacji hazardowych w swoim App Store.
W oświadczeniu dla MacRumors’ Joe Rossignol, Apple potwierdziło, że rzeczywiście „wstrzymało reklamy związane z hazardem i kilkoma innymi kategoriami na stronach produktów App Store.” Użytkownicy przeglądający różne sekcje App Store nie powinni już widzieć tych konkretnych reklam. Nowo dodane sloty reklamowe są jednak nadal otwarte i zajęte przez aplikacje, które nie są tak kontrowersyjne czy problematyczne. Należy również zrozumieć, że oświadczenie Apple jest nadal niejednoznaczne, ponieważ nie wspomina o krokach, które firma będzie podejmować. Nie wspomina również, jak długo reklamy będą wstrzymane lub czy są one trwale zakazu tych reklam.
Oprócz reklam w App Store, Apple planuje również wprowadzenie reklam w aplikacjach Maps, Podcasts i Books w najbliższej przyszłości.