Atos nagrodził Ingram Micro za zaangażowanie w zrównoważony rozwój w Hiszpanii.
Dystrybutor otrzymał nagrodę za Najbardziej Innowacyjną Inicjatywę 2022 roku w pierwszej edycji konkursu Atos Trip2Zero.
Celem konkursu Atos Trip2Zero organizowanego przez Atos jest promocja dekarbonizacji wśród jej dostawców na rynku hiszpańskim. W tym przypadku zwycięska inicjatywa jest związana z rodzajem opakowań, w których wysyłane są produkty.
Ingram Micro ustalił, że przy korzystaniu z określonego typu opakowania w 47% przypadków wykorzystano tylko 28% jego pojemności, a ponadto duży procent przesyłek był przeznaczony dla tych samych klientów. Przeprowadzono badania nad rodzajem produktu, który miał wpływ na ten wskaźnik i zaproponowano inny rodzaj pudła o mniejszej objętości, aby zmniejszyć zużycie kartonu i zoptymalizować przestrzeń pudła, a co za tym idzie również ilość ciężarówek. Dzięki tej zmianie firma Ingram Micro zmniejszyła liczbę ciężarówek potrzebnych do wysyłki, zmniejszając w ten sposób ślad węglowy.
Atos zobowiązuje się do redukcji emisji o 50% w 2025 roku, a o 90% nie później niż w 2039 roku. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest zaangażowanie swoich dostawców, dlatego przy ich wyborze firma przypisuje im stan dojrzałość w oparciu o ich trwałość i dekarbonizację.