Schneider Electric czwarty raz z rzędu z tytułem Championa w rankingu Canalys EMEA Channel Leadership Matrix
Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, po raz czwarty z rzędu został uznany za Championa w rankingu Canalys Channel Leadership Matrix. Canalys, wiodąca na świecie organizacja badawcza zajmująca się kanałami IT, przyznała Schneider Electric tytuł EMEA Channel Leadership Champion za ciągłe doskonalenie programów partnerskich, 20-procentowy wzrost istniejącej bazy partnerów oraz przywództwo w zakresie praktyk zrównoważonego rozwoju.
Według Canalys nagrodzone firmy wykazały się w ostatnim roku najwyższym poziomem doskonałości w zarządzaniu kanałami, w porównaniu z konkurentami z branży, realizując jednocześnie trudne zadanie poprawy wyników rok do roku. Dostawcy byli oceniani zarówno przez partnerów w ramach Canalys Candefero Vendor Benchmark, jak i przez analityków Canalys. Schneider Electric otrzymał tytuł Championa, razem przedsiębiorstwami takimi jak Dell Technologies, HPE czy NetApp, będącymi strategicznymi partnerami firmy.
W czerwcu 2022 roku Schneider Electric uruchomił nową odsłonę programu partnerskiego mySchneider IT, by jeszcze lepiej wspierać partnerów kanału IT dzięki uproszczonej strukturze programu i zróżnicowanym specjalizacjom. Program udostępnia partnerom nową gamę narzędzi sprzedażowych, szkoleń i zasobów aktywizujących, oferując nowe korzyści dostosowane do każdej ze ścieżek specjalizacji.
Co więcej, główna oferta Schneider Electric w zakresie infrastruktury i rozwiązań edge computing, oferowana pod marką APC, jest przygotowana tak, aby pomagać partnerom i klientom w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju. Nowy program oferuje partnerom jasną strategię zrównoważonego rozwoju, dostarczając kluczowych wskazówek, jak zmniejszyć zużycie energii, emisję dwutlenku węgla i ilość odpadów, a także proponując nowy zestaw usług związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Program partnerski Schneider Electric w nowej odsłonie jest jeszcze lepiej dostosowany do powstających modeli biznesowych partnerów oraz bardziej koncentruje się na rozwoju usług i oprogramowania, zapewniając nowym partnerom dostęp do najlepszych narzędzi projektowych. Dzięki tym działaniom Schneider Electric powiększył grono partnerów o 1/5 i to mimo trwających prac konsolidacyjnych w kanale.
– Status Championa dla Schneider Electric jest odzwierciedleniem aktywności firmy w zakresie działań na rzecz partnerów handlowych i ciągłego doskonalenia programów, narzędzi i form zaangażowania – mówi Alastair Edwards, główny analityk Canalys. – Doceniliśmy siłę, z jaką Schneider Electric zarządza współpracą z partnerami, ale także oferowane przez firmę wsparcie techniczne. Schneider Electric aktywnie wspiera obsługę partnerów i przyczynia się do rozwoju oprogramowania.
Kolejnym ważnym czynnikiem wyróżniającym Schneider Electric jest nacisk na działania związane ze zrównoważonym rozwojem.
– Schneider Electric jest dobrze przygotowany do tego, aby pomagać swoim partnerom w prowadzeniu działań na rzecz zrównoważonego rozwoju – kontynuuje Edwards. – Obejmuje to tworzenie zestawu usług związanych ze zrównoważonym rozwojem, które partnerzy mogą oferować klientom końcowym, a także zapewnienie kroków, dzięki którym sami staną się bardziej zrównoważeni.
– Cieszymy się, że czwarty rok z rzędu otrzymujemy tytuł Vendor Champion. Chciałbym wyrazić naszą wdzięczność zarówno partnerom, jak i analitykom, którzy nas wspierają – mówi David Terry, wiceprezes ds. kanałów IT w Schneider Electric w Europie. – W 2023 roku zrównoważony rozwój będzie miał kluczowe znaczenie dla modeli biznesowych naszych partnerów. Schneider Electric zobowiązuje się do wspierania ich za pomocą narzędzi, audytów i ocen, a także szkoleń i rozwiązań, które umożliwią im zbudowanie zrównoważonego ekosystemu partnerskiego i pomogą ich klientom osiągnąć poziom zerowej emisji netto.
Candefero Vendor Benchmark to narzędzie internetowe, które przetwarza opinie partnerów handlowych o dostawcach technologii, prosząc ich o ocenę sprzedawanych przez nich produktów w dwunastu obszarach zarządzania kanałem w skali od 1 do 10. Obszary te są pogrupowane na trzy kategorie: programy i rozwój, zaangażowanie w sprzedaż oraz doświadczenie partnera.
Punkty zbierane są na bieżąco od partnerów w kanale za pośrednictwem społeczności Canalys Candefero, zapewniając ciągły wgląd w czasie rzeczywistym w zdolność dostawcy do wspierania swojego kanału w obu Amerykach oraz regionach APAC i EMEA. Candefero jest społecznością prowadzoną wyłącznie przez Canalys i liczy ponad 18 000 członków na całym świecie.