MWC: dyrektor generalny SKT przedstawia odnowioną wizję sztucznej inteligencji
SK Telecom, największy operator telefonii komórkowej w Korei Południowej, powiedział w poniedziałek, że chce przewodzić transformacji sztucznej inteligencji we wszystkich obszarach swojej działalności dzięki zaawansowanym technologiom i nawiązać sojusz z głównymi dostawcami usług AI w celu wspierania ekosystemu, relacjonuje “The Korea Herald”.
Dyrektor generalny SK Telecom, Ryu Young-sang, przedstawił strategię giganta telekomunikacyjnego pod hasłem „AI to Everywhere” na konferencji prasowej, która odbyła się dzień przed rozpoczęciem dorocznego Mobile World Congress w Barcelonie. Plany mają na celu przewodzenie innowacjom.
SKT będzie obsługiwać przestrzeń wystawienniczą na tegorocznych targach MWC pod hasłem „AI, the Wave of Innovation”. Firma zaprezentuje innowacyjne technologie przyszłości, takie jak sztuczna inteligencja, miejska mobilność powietrzna i usługa 6G. Mobile World Congress 2023 potrwa do czwartku i weźmie w nim udział około 1900 firm ze 160 krajów.
Podczas gdy SKT jest w trakcie przekształcania się w firmę zajmującą się sztuczną inteligencją, operator komórkowy poszukuje zmiany paradygmatu, koncentrując się na pięciu obszarach biznesowych: klienci i technologia, czas i przestrzeń, transformacja AI dla branż, podstawowy model biznesowy oraz środowiskowe, społeczne i korporacyjne zarządzanie.
„Począwszy od przyszłego miesiąca, będziemy opracowywać nowe funkcje, które pozwolą użytkownikom angażować się w wysoce intelektualne dialogi, a także emocjonalne rozmowy, aby czuli się tak, jakby rozmawiali ze swoimi znajomymi” – powiedział Ryu, podkreślając, że funkcje prawdopodobnie odróżni ich model od chatbota ChatGPT.
Chcąc wejść na rynek globalny, Ryu ogłosił również, że firma planuje rozwinąć usługę sztucznej inteligencji o nazwie „A.” w hiperskali. Chodzi o przekształcenie jej w spersonalizowany model AI, poprzez dodanie nowych funkcji, obejmujących zaawansowane konwersacje, dostosowane treści i wiele innych.
Zaktualizowana wersja A. będzie dostępna w tym kwartale. Dodał CEO, że traktując targi MWC jako świetna do tego okazję, SKT chce budować partnerstwa ze światowymi gigantami telekomunikacyjnymi, aby uruchomić lokalną usługę A.
Wprowadzona na rynek w maju ubiegłego roku A. z powodzeniem zadomowiła się na lokalnym rynku, zdobywając 1 milion abonentów w ciągu dziewięciu miesięcy od uruchomienia wersji beta, jak podała firma. Operator komórkowy zastosuje również swoje technologie sztucznej inteligencji, zwiększając zakres swojej działalności z ziemi na powietrze i z rzeczywistości do przestrzeni wirtualnej, rozszerzając swoją rolę z operatora telefonii komórkowej na operatora mobilnego w miejskich sektorach mobilności lotniczej i powiązanych z Metaverse.
Planowane jest wejście na rynek rozwiązań AI poprzez realizację swojego długoterminowego projektu autonomicznej jazdy, jak powiedział CEO. Dyrektor generalny SKT wymienił również „obsługę klienta opartą na sztucznej inteligencji” jako kluczowy powód przekształcenia giganta telekomunikacyjnego w firmę AI. „Firmy telekomunikacyjne coraz częściej tracą kontakt ze swoimi klientami” – powiedział Ryu, dodając, że sztuczna inteligencja może zrekompensować te niedociągnięcia.