Western Digital twierdzi, że jest wreszcie gotowy do zakończenia przywracania wszystkich usług online, które nie działały po serii cyberataków
Klienci zostali pozbawieni dostępu do niektórych usług internetowych firmy Western Digital na kilka tygodni, ponieważ firma stara się ustalić głębokość i powagę „incydentu bezpieczeństwa sieciowego”, który miał miejsce w ostatnim tygodniu marca 2023 roku.
Dostęp do usługi MyCloud został przywrócony około dwa tygodnie po tym, jak firma ogłosiła alarm i rozpoczęła dochodzenie. Mimo to, do tego czasu wielu klientów zmuszonych było albo dostać się do swoich plików poprzez dostęp lokalny, albo wcale.
Co więcej, inne części operacji w chmurze firmy zostały zagrożone, ponieważ „proaktywnie firma odłączyła swoje systemy i usługi od publicznego Internetu.”
Z pomocą firm zewnętrznych WD potwierdziła, że „nieautoryzowana strona uzyskała kopię bazy danych Western Digital”, którą WD wykorzystuje w swoim sklepie internetowym.
W związku z tym, „nieautoryzowana strona uzyskała kopię bazy danych Western Digital”, jak również „zaszyfrowane i zacienione hasła oraz częściowe numery kart kredytowych” w zaszyfrowanym formacie.
Producent dysków twardych obiecuje komunikować się bezpośrednio z dotkniętymi klientami, choć nie jest jasne, co dokładnie powinni robić dalej.
Firma powiedziała w oświadczeniu: „Nasze fabryki są i były operacyjne podczas tego incydentu i wysyłamy produkty, aby spełnić potrzeby naszych klientów”.
Klientom wciąż korzystającym z dostępu lokalnego przypomina się, że usługi My Cloud są z powrotem online od kilku tygodni umożliwiając łatwiejszy dostęp online.