Uber Eats wprowadzi wkrótce funkcje sztucznej inteligencji i więcej opcji płatności
W środę firma poinformowała, że Uber Technologies zaakceptuje więcej opcji płatności na swojej platformie dostaw żywności i wprowadzi asystenta opartego na sztucznej inteligencji, który pomoże użytkownikom znajdować oferty i przeglądać różne opcje jedzenia.
W Uber Eats zostanie wydzielona sekcja prezentująca oferty promocyjne, zwana „Sales Aisle” [Aleja Wyprzedaży – przyp. red.]. Nowe funkcje mają zostać wprowadzone w jeszcze w tym lub następnym roku – referuje Reuters.
Uber oświadczył, że nawiązał także współpracę z federalnymi programami opieki zdrowotnej, takimi jak Managed Medicaid i Medicare Advantage, i zacznie akceptować odpowiednie płatności za zrzeczenie się opłat zarówno w Uberze, jak i Uber Eats w 2024 r.
W 2024 roku firma zaoferuje także odbiorcom Programu Pomocy Dożywiania Uzupełniającego (SNAP), który zapewnia świadczenia pieniężne za produkty spożywcze, możliwość wykorzystania przysługujących im zwolnień do zakupów spożywczych w aplikacji Uber Eats.
W lipcu Bloomberg News poinformował, że DoorDash pracuje nad chatbotem opartym na sztucznej inteligencji o nazwie „DashAI”, który ma przyspieszyć zamawianie jedzenia.
Platformy dostarczające jedzenie inwestują w sztuczną inteligencję, próbując oferować bardziej wyselekcjonowane usługi i zwiększać wygodę swoich aplikacji. W maju rywal UberEats Instacart uruchomił „Ask Instacart”, narzędzie wyszukiwania oparte na sztucznej inteligencji, zaprojektowane tak, aby odpowiadać na pytania klientów dotyczące zakupów spożywczych, we współpracy z twórcą chatbota ChatGPT, OpenAI.
Wszystkie te zabiegi pokazują ogólnobranżowo podejmowane próby dotarcia do gospodarstw domowych o niskich dochodach i zdobycia udziału w rynku w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku.
DoorDash i Instacart umożliwiają już konsumentom korzystanie ze zwolnień SNAP na swoich platformach.