Microsoft prezentuje ujednoliconą wersję asystenta AI oraz nowe urządzenia z linii Surface
W czwartek firma Microsoft ogłosiła ujednoliconą sztuczną inteligencję (AI) dla swojej platformy Windows 11 i czterech nowych urządzeń Surface, podnosząc atrakcyjność swoich produktów wyposażonych w najnowszą technologię.
Jak podaje Reuters, obok Asystenta AI Copilot, w czwartek Microsoft zaprezentował też trzy laptopy – Surface Laptop Go 3, Surface Laptop Studio 2 i Surface Go 4 dla firm – oraz Surface Hub 3, nowszą wersję swojej interaktywnej tablicy. Premiery odbyły się kilka dni po ustąpieniu ze stanowiska wieloletniego szefa produktu Microsoftu, Panosa Panaya. Firma mianowała Yusufa Mehdiego, szefa marketingu konsumenckiego, do przejęcia działów Surface i Windows wraz z zewnętrznymi producentami komputerów PC i partnerami detalicznymi.
Microsoft zaprezentował wersję zapoznawczą 365 Copilot na początku tego roku i podała w lipcu, że funkcje te będą kosztować klientów 30 dolarów za użytkownika miesięcznie po cenach katalogowych oprócz istniejących subskrypcji. Nowe narzędzie AI będzie działać w firmowych aplikacjach internetowych i biurowych Bing, przeglądarce Edge i pakiecie oprogramowania Microsoft 365.
Zaktualizowane oprogramowanie sztucznej inteligencji zostanie wprowadzone 26 września wraz z najnowszymi zmianami w systemie Windows 11. Będzie dostępne w usłudze Microsoft 365 Copilot 1 listopada, kiedy powszechnie będzie można kupić długo oczekiwane narzędzie AI dla przedsiębiorstw.
Firma podała również, że wyszukiwarka Bing będzie wykorzystywać DALL-E 3 firmy OpenAI, sztuczną inteligencję generującą obrazy.
Czwartkowe wiadomości są następstwem miesięcy zapowiedzi dotyczacych Copilota. Microsoft z siedzibą w Redmond w stanie Waszyngton opiera swój rozwój na generatywnej sztucznej inteligencji – programach komputerowych zdolnych do generowania tekstu, obrazów, dźwięków i innych danych – i zastosował tę technologię w dużej części swoich produktów i usług.
Agresywne działania Microsoftu w zakresie sztucznej inteligencji prawdopodobnie zwrócą uwagę firm z Big Tech, Alphabet i Apple, w miarę jak klienci będą korzystać z nowych usług opartych na GenAI.