ABC Data nie zwalnia tempa, dystrybutor zrealizował już ponad 90% poziomu przychodów założonych w prognozie wyników na bieżący rok.
Przychody ABC Data w listopadzie wyniosły ponad 0,5 mld PLN – ABC Data wypracowała w listopadzie 2017 roku 543 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 16% w stosunku do poprzedniego miesiąca. W okresie od stycznia do listopada 2017 roku Grupa osiągnęła 4 044 mln PLN przychodów ze sprzedaży. To oznacza, że ABC Data zrealizowała już 90,5% poziomu przychodów założonych w prognozie wyników na ten rok.
W listopadzie br. Grupa ABC Data zwiększyła przychody ze sprzedaży na większości rynków, na których jest bezpośrednio obecna. Największy, 44% wzrost sprzedaży r/r ABC Data osiągnęła na Węgrzech. Z kolei analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych, ABC Data zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów, komputerów i urządzeń peryferyjnych, a także gamingu oraz RTV/AGD.
„Za nami kolejny bardzo dobry miesiąc pod względem przychodów ze sprzedaży. W efekcie jesteśmy już bardzo blisko zrealizowania rocznego planu wyników, który ogłosiliśmy rynkowi w maju br. Osiągane rezultaty są m.in. efektem inwestycji w rozwój platform i narzędzi e-commerce, które ABC Data zakończyła w połowie 2017 roku. Najlepszym przykładem jest aplikacja mobilna m-InterLink, która systematycznie zyskuje nowych, aktywnych użytkowników, preferujących zakupy poprzez urządzenia mobilne.” – wyjaśnia Ilona Weiss, prezes zarządu ABC Data.
Zgodnie z prognozą skonsolidowanych wyników finansowych na rok 2017 ABC Data zamierza osiągnąć w 2017 roku ponad 4 468 mln PLN przychodów ze sprzedaży. Po pierwszych 11 miesiącach tego roku stosunek przychodów uzyskanych w tym okresie przez ABC Data w odniesieniu do prognozowanego rocznego wyniku wynosi 90,5% wobec 88,6% wypracowanych w ubiegłym roku.
W samym III kw. 2017 roku ABC Data zanotowała ponad dwukrotny wzrost EBITDA i zysku operacyjnego EBIT oraz trzykrotnie wyższy (r/r) zysk netto. W sumie spółka wypracowała 15,7 mln PLN skonsolidowanego zysku EBITDA, 14,3 mln PLN EBIT oraz 9,2 mln PLN zysku netto. W III kw. br. Grupa istotnie zwiększyła też rentowność sprzedaży, uzyskując marżę w wysokości ponad 6%. Dobre wyniki finansowe osiągnięte przez ABC Data w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku były jednym z warunków wypłaty akcjonariuszom ABC Data S.A. zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok obrotowy 2017. W listopadzie Zarząd spółki poinformował o spełnieniu wszystkich wymogów formalnych i finansowych. Zaliczka zostanie wypłacona już 15 grudnia br., a uprawnieni akcjonariusze otrzymają w sumie ponad 10 mln PLN, tj. 8 groszy na jedną akcję.