Adobe przedstawia nowe narzędzia AI do generowania obrazów

Firma Adobe poinformowała we wtorek, że wdraża nową technologię generowania obrazów w ramach swojej najnowszej inicjatywy, by konkurować ze start-upami rzucającymi wyzwanie jej podstawowej działalności graficznej. 

Jak podaje Reuters, ogłoszona we wtorek nowa generacja narzędzi będzie zawierać funkcję o nazwie „Generative Match”. Podobnie jak wcześniejsze narzędzie Adobe, umożliwi ono użytkownikom wygenerowanie obrazu z kilku słów tekstu. Umożliwi to jednak również użytkownikom przesyłanie zaledwie 10-20 obrazów, które będą stanowić podstawę dla generowanych obrazów.

Ely Greenfield, dyrektor ds. technologii mediów cyfrowych w firmie Adobe, powiedziała w rozmowie z Reutersem, że celem firmy jest umożliwienie dużym markom przesyłania kilku zdjęć produktu lub postaci, a następnie wykorzystanie technologii generatywnej do automatycznego tworzenia setek lub tysięcy obrazów na różne potrzeby, takie jak strony internetowe, media społecznościowe kampanie i reklamy prasowe.

„Jeszcze kilka miesięcy temu uzyskanie wszystkich zdjęć było procesem bardzo ręcznym – nie tylko samo ich wykonanie, ale także ich obróbka – powiedziała Greenfield. – Pewna część fotografii zostanie przeniesiona do fotografii wirtualnej, gdzie będzie generowana z całego materiału. Ale duża część też będzie wykonana w formie tradycyjnej fotografii lub tradycyjnej pracy twórczej, a następnie będzie można wykonać mnóstwo adaptacji przy użyciu technologii generatywnej”.

Technologia generowania obrazu oferowana przez firmy takie jak Midjourney i Stable Diffusion zagroziła bazie klientów Adobe, składających się z kreatywnych profesjonalistów, którzy korzystają z jej narzędzi, takich jak Photoshop.

Firma z siedzibą w San Jose w Kalifornii zareagowała, intensywnie rozwijając własną wersję tej technologii i wprowadzając ją do swoich programów. Firma Adobe, która obiecała swoim klientom, że wygenerowane obrazy będą bezpieczne przed wyzwaniami prawnymi, twierdzi, że ci klienci wykorzystali narzędzia te do wygenerowania trzech miliardów obrazów, z czego miliard tylko w ciągu ostatniego miesiąca.

Firma Adobe udostępniła we wtorek także narzędzia generujące grafikę wektorową, której rozmiar można łatwo zmieniać i która jest powszechnie używana w przypadku log i etykiet produktów, a także narzędzia do generowania szablonów broszur i innych elementów.

Firma zapewniła, że ceny nie ulegną zmianie w stosunku do podwyżek ogłoszonych wcześniej we wrześniu.