Firma kurierska dezaktywowała sztuczną inteligencję po tym, jak bot napisał obraźliwy wiersz o automatycznej obsłudze klienta
Firma dostarczająca paczki wyłączyła funkcję sztucznej inteligencji (AI) w swoich systemach czatów internetowych w Wielkiej Brytanii po tym, jak sfrustrowany użytkownik namówił system do napisania wiersza o złej obsłudze klienta firmy.
DPD UK stwierdziło, że przez wiele lat z powodzeniem korzystało z elementu sztucznej inteligencji w swoim systemie czatu w ramach obsługi klienta, ale po aktualizacji systemu wystąpił błąd.
„Był sobie kiedyś chatbot o imieniu DPD, który był bezużyteczny w udzielaniu pomocy” – napisał bot po tym, jak Ashley Beauchamp zrezygnował z prób nakłonienia go do udostępnienia numeru telefonu obsłudze klienta i poprosił o napisanie wiersza o złej obsłudze.
Beauchamp, pianista i dyrygent, opublikował w czwartek swoją wymianę zdań z botem na platformie mediów społecznościowych X i od tego czasu wyświetlono ją 1,1 miliona razy. Stwierdził, że początkowo poprosił bota, aby opowiedział mu żart, gdy nie uzyskał informacji o statusie przesyłki, a kiedy to zrobił, poprosił go o napisanie wiersza o błędach automatycznej obsługi klienta. Zachęcał też bota do przeklinania. Beauchamp powiedział telewizji ITV, że nadal nie otrzymał przesyłki.