SAS kolejny raz – według najnowszego raportu firmy badawczej IDC – na pierwszym miejscu w globalnym zestawieniu dostawców zaawansowanej analityki.
Według najnowszego raportu firmy badawczej IDC, firma SAS po raz kolejny uplasowała się na pierwszym miejscu w globalnym zestawieniu dostawców zaawansowanej analityki Worldwide Big Data and Analytics Software 2017 Market Shares: Healthy Growth Across the Board podsumowującym wyniki finansowe z 2017 roku. Udział SAS w tym segmencie rynku wynosi 30,8%, co stanowi dwukrotnie większy wynik w porównaniu do kolejnej firmy w zestawieniu.
SAS potwierdził swoją pozycję na rynku zaawansowanej analityki, notując z roku na rok regularne wzrosty. Nie jest to łatwym zadaniem, biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję i liczbę firm wchodzących na rynek. Narzędzia SAS oferują otwarte środowisko programistyczne umożliwiające pracę w różnych językach programowania – również open source, a następnie zintegrowanie przygotowanych modeli w ramach platformy SAS. Tego typu możliwości sprawiają, że amerykańska firma pozostaje liderem w swojej kategorii – komentuje Chandana Gopal, Research Manager for Business Analytics w IDC.
Znaczące inwestycje w R&D
SAS inwestuje w badania i rozwój ponad dwukrotnie więcej niż wynosi średnia dla największych firm technologicznych. W 2017 roku firma przeznaczyła 26% z całkowitego przychodu, wynoszącego 3,24 mld USD na rozwój oprogramowania AI, IoT, technologii data management oraz narzędzi analitycznych.
Zacieśniamy współpracę z naszymi klientami w celu przekształcenia „świata danych” w „świat inteligencji”. Przez lata SAS stworzył i dopracował szeroki zestaw usług w zakresie zaawansowanej analityki, które zapewniają nam dziś miejsce w czołówce dostawców. Nie chcemy jednak stać w miejscu. Ciekawość i świadomość możliwości w połączeniu z pasją do analityki oznaczają stały rozwój w obszarach, takich jak AI, machine learning, IoT, zarządzanie ryzykiem, przeciwdziałanie nadużyciom i wiele innych –– komentuje Jim Goodnight, CEO w SAS.
Dokonywanie świadomych decyzji biznesowych klientów SAS w oparciu o analizowane dane jest możliwe m.in. dzięki SAS® Platform. Najnowsza wersja SAS® Viya® zawiera technologię sztucznej inteligencji (AI). Nowe techniki uczenia maszynowego pomagają zarówno specjalistom ds. data science, jak i użytkownikom biznesowym tworzyć dokładniejsze modele analityczne z dodatkowymi warstwami do interpretowania.
Nasza organizacja dostrzega ogromną wartość płynącą z analityki zarówno na boisku, jak i poza nim. Wieloletnia współpraca z SAS pomogła nam osiągnąć sukces na trybunach, zwiększając frekwencję, wyniki sprzedaży oraz zaangażowanie kibiców. Wykorzystując zaawansowaną analitykę, uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję, pracujemy teraz nad poprawą gry naszych koszykarzy – mówi Jay Riola, wiceprezes ds. strategii w Orlando Magic.
Wykorzystanie analityki w sporcie
SAS przewodzi w kategorii zaawansowanej i predyktywnej analityki od 1997 roku, czyli od czasu kiedy IDC zaczęło badać ten segment rynku, co roku odnotowując stały wzrost. Firma SAS została również wyróżniona w raporcie IDC „Worldwide Analytic Data Integration and Integrity Software Revenue by Vendor, 2015 – 2017”. Docenione technologie data integration służą do lokalizowania, przygotowywania i zarządzania danymi, aby zapewnić spójność i najwyższą możliwą jakość wykonywanych na ich podstawie analiz. SAS jest liderem rynku z 19% udziałem w 2017 roku.