Ceneo.pl oraz polski oddział Microsoft ogłosiły partnerstwo, którego celem jest wykorzystanie rozwiązań przetwarzania w chmurze Azure i mechanizmów Sztucznej Inteligencji.
Ceneo.pl – największa porównywarka cen i ofert w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oraz polski oddział Microsoft ogłosiły partnerstwo w obszarze akceleracji biznesu w oparciu o technologię. Cel jest ambitny – wykorzystać rozwiązania przetwarzania w chmurze Azure i mechanizmy sztucznej inteligencji, które pozwolą Ceneo.pl, rozwinąć kluczowe procesy w cyfrowej rzeczywistości.
Zlokalizowany we Wrocławiu serwis Ceneo.pl to wiodący gracz rynku e-commerce w Polsce i w regionie, który obsługuje blisko 20 tysięcy sklepów, oferując ponad 11 milionów produktów dla 15 milionów klientów końcowych. Szacuje się, że co 8 transakcja realizowana obecnie w sklepach internetowych jest poprzedzana wizytą w serwisie Ceneo.pl.
“Branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie, również w Polsce. Naszym celem jest przekierowywanie coraz większej liczby użytkowników do sklepów internetowych. Chcąc utrzymać wysokie tempo rozwoju i miejsce w czołówce najpopularniejszych serwisów potrzebujemy strategicznego wsparcia lidera branży IT. Wybór technologii Microsoft nie był zatem przypadkowy. Liczy się dla nas zaufanie i partnerskie długofalowe podejście do współpracy. Cieszymy się, że Ceneo.pl i Microsoft podjęły bliską współpracę. Wierzę, że w jej rezultacie wdrożymy rozwiązania, które zapewnią naszym użytkownikom i partnerom nowe innowacyjne doświadczenia” – powiedział po podpisaniu porozumienia – Marcin Łachajczyk CEO Ceneo.pl
Współpraca technologiczna pomiędzy Microsoft, a Ceneo.pl będzie obejmowała wszystkie kluczowe dla porównywarki procesy operacyjne. Od przetwarzania danych z rozmaitych i rozproszonych źródeł, przez wnioskowanie oparte na AI, po tworzenie i wdrażanie nowych narzędzi dla użytkowników i partnerów, na procesach administracyjnych w firmie kończąc. W jej rezultacie Ceneo.pl chce w pełni wykorzystać potencjał AI do rozwoju swojej platformy i biznesu.
“Wizja i kierunki rozwoju naszych klientów to dla nas drogowskaz do wspólnej pracy. Nasza rola zdecydowanie wykracza poza dostarczanie rozwiązań. Chcemy być blisko klienta i rozumieć jego aspiracje, cele i wyzwania, żeby być doradcą i przewodnikiem w procesie cyfrowej akceleracji. Tak też jest w tym przypadku. Tym bardziej cieszę się, że Ceneo.pl zaufało nam i zdecydowało wspólnie z nami realizować projekty technologiczne, nierozerwalnie złączone z ich strategią rozwoju biznesu” – powiedziała Magda Taczanowska, Członek Zarządu w polskim oddziale Microsoft, odpowiedzialna za sprzedaż do segmentu Enterprise.
W pierwszym etapie współpracy serwis wskazał dwa obszary swojej działalności, w których chce wykorzystać potencjał AI. Pierwszy z nich to integracja ofert od partnerów tego serwisu. Dzięki sztucznej inteligencji użytkownicy Ceneo.pl będą mogli analizować jeszcze większą bazę ofert w oparciu o nowe atrakcyjne kryteria cenowe i cechy charakterystyczne produktów. Drugim niezwykle istotnym projektem od strony biznesowej jest wsparcie sprzedaży i współpraca handlowa z partnerami. Dzięki AI Ceneo.pl będzie w stanie skuteczniej dopasowywać działania reklamowe do konkretnych partnerów. W efekcie właściciele firm otrzymają lepiej dopasowane do ich aktualnych potrzeb narzędzia do promocji. Z kolei serwis zyska większą efektywność współpracy ze swoimi partnerami, co przełoży się na wynik biznesowy. Inżynierowie z wrocławskiej firmy we współpracy z ekspertami Microsoft będą również wykorzystywać technologię machine learning oraz deep learning, by akcelerować rozwój platformy.
“Naszą ambicją jest wdrożenie mechanizmów sztucznej inteligencji we wszystkich obszarach działania naszej porównywarki. Microsoft jest światowym liderem w dostarczaniu technologii w tym zakresie. Wykorzystanie narzędzi i wiedzy ekspertów sprawi, że będziemy mogli wdrożyć kolejne sprawdzone i unikatowe produkty dla naszych klientów. Całość przełoży się na poprawienie efektywności korzystania z Ceneo.pl w wymiarze biznesowym. Współpraca z naszymi partnerami z punktu widzenia obszaru IT, to również ogromna szansa na nowe doświadczenie dla naszych pracowników. Nasi inżynierowie od lat pracują z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i mają szansę współpracować z międzynarodowym środowiskiem branżowym. Przed nami wiele godzin pracy przy fascynujących projektach” – podsumowuje Paweł Kowalski CIO Ceneo.pl.
W kolejnych etapach sukcesywnie rozwijane będą następne procesy realizowane w serwisie Ceneo.pl.