Hewlett Packard Enterprise podczas HPE Global Partner Summit 2019, przedstawiła szczegółowe plany kolejnych inwestycji w kanał partnerski oraz strategię dalszego rozszerzania i rozwoju możliwości współpracy dla partnerów.

Wygrywajmy razem: nowa oferta HPE „Pro Series” to szansa dla Partnerów na zwiększanie sprzedaży. Podczas HPE Global Partner Summit 2019, firma Hewlett Packard Enterprise (HPE) przedstawiła szczegółowe plany kolejnych inwestycji w kanał partnerski oraz strategię dalszego rozszerzania i rozwoju możliwości współpracy dla swoich partnerów. Nowa oferta „Pro Series” doskonale wpisuje się w unikalne, holistyczne podejście HPE do współpracy z partnerami. „Pro Series” zapewnia rozwiązania, kompetencje i programy pozwalające rozwijać umiejętności, zwiększać zadowolenia klientów a przez to wspólnie rozwijać biznes.

 

Nowa społeczność HPE Sales Pro oraz rozszerzona społeczność HPE Tech Pro, a także społeczność HPE Marketing Pro Academy – oferują Partnerom ujednolicone narzędzia, dostęp do szkoleń, zasobów technicznych i marketingowych i nowych mechanizmów wsparcia sprzedaży. Co najważniejsze, Partnerzy zyskują dostęp do tych samych narzędzi i zasobów jakie posiadają pracownicy HPE – dzięki temu możliwa staje się wspólna praca, jako jeden zespół.

 

Kierunek działań konsekwentnie wyznacza filozofia „Partner First”. Jest to jasna strategia współpracy poprzez możliwości rozwoju dla specjalistów oraz najbardziej znaczące w skali całej branży innowacje. Potwierdzają to plany przedstawione podczas Global Partner Summit 2019. Uporządkowanie i ujednolicenie oferty dla zespołów technicznych, marketingu i sprzedaży – zarówno dla HPE i kanału partnerskiego – pogłębiają relację pomiędzy firmą a ekosystemem partnerów.

 

Nowości to m.in.:

 

  • HPE Sales Pro Community to nowa globalna społeczność, która umożliwi doskonalenie procesów sprzedaży – zarówno w HPE, jak i u partnerów – poprzez efektywną komunikację oraz inicjatywy stymulujące sprzedaż.

 

  • HPE Tech Pro Community, niedawno ogłoszona inicjatywa dla architektów rozwiązań, wprowadzająca nowy system motywacji i wyróżnień, a także dwie nowe, unikalne w skali całego rynku certyfikacje i kompletny pakiet aktualizowanych na bieżąco technicznych ścieżek edukacyjnych.

 

  • HPE Marketing Pro Academy rozszerza swoją ofertę o nowe centrum szkoleniowe online – Digital Marketing Partner Learning oraz nowy program akredytacji.

 

Poprzez skupinie się na zapewnieniu globalnej spójności w trzech obszarach (Współpraca, Edukacja i Wzrost), oferta „Pro Series” rozszerza możliwości partnerów do współpracy z zespołami HPE – stanowi najlepsze źródło aktualnych informacji, pozwala podnosić kompetencje, wspólnie zwiększać sprzedaż i zyskowność. „Pro Series” ułatwia i podnosi atrakcyjność wspólnego biznesu, a ostatecznie pozwala odróżnić się od konkurencji i zbudować trwałą przewagę.

 

„Każdy profesjonalista w naszej społeczności partnerów odgrywa istotną rolę w sprzedaży odpowiedniego rozwiązania klientowi” – powiedział Paul Hunter, odpowiedzialny w Hewlett Packard Enterprise za globalny kanał partnerski. „HPE prezentuje nowy poziom zaangażowania w biznes partnerów. Inwestycje umożliwiają szerszy dostęp do odpowiednich narzędzi i zasobów. Oferta „Pro Series” ułatwia prowadzenie wspólnego biznesu i przyczynia się do dalszego rozwoju i sukcesu partnerów”.

 

Nowa społeczność HPE Sales Pro

HPE Sales Pro to nowe globalne podejście do sprzedaży umożliwiające doskonalenie procesów sprzedaży – zarówno w HPE, jak i u partnerów. Stwarza możliwość efektywnej komunikacji oraz pozwala uruchomić inicjatywy stymulujące sprzedaż. Społeczność HPE Sales Pro to możliwość współpracy z partnerami handlowymi oraz uproszczone i przejrzyste informacje o zasobach szkoleniowych. HPE Sales Pro wprowadza także jeden program kompensacji dla Partnerów łączący poprzednie programy regionalne.

 

  • Społeczność HPE Sales Pro będzie stanowić interaktywną platformę współpracy dla zespołów sprzedaży HPE i partnerów, która ułatwi komunikację i umożliwi skuteczną dystrybucję priorytetowych wiadomości oraz informacji o produktach – trafią one bezpośrednio do sprzedawców. Partnerzy zyskają również ułatwiony dostęp do ekspertów, którzy odpowiadają za wsparcie sprzedaży.

 

  • Wzorem do istniejących ścieżek szkoleniowych i certyfikacyjnych wprowadzonych w społeczności HPE Tech Pro, społeczność HPE Sales Pro będzie również korzystać z programów certyfikacyjnych, w tym m.in. z programu certyfikacji HPE Partner Ready License to Drive – Value i z programu New Product Introductions, czyli z tych samych programów certyfikacji, z jakich korzystają sprzedawcy HPE. W efekcie udało się stworzyć spójne w skali globalnej, aktualizowane na bieżąco i dostosowane do pełnionej roli w procesie sprzedaży programy szkoleniowe zarówno dla sprzedawców HPE jak i partnerów.

 

  • Zespoły sprzedażowe HPE i partnerów będą miały taki sam dostęp do tych samych materiałów, co zwiększy możliwości wspólnej sprzedaży i rozwoju biznesu. Społeczność HPE Sales Pro wprowadzi rozpoznawalne w branży certyfikaty w ramach jednego standardowego programu certyfikacji. Wprowadzenie nowego globalnego narzędzia do wyceny rozwiązań doprowadzi do uproszczenia i ujednolicenia procesu wyceny i rejestracji transakcji, co zapewni partnerom maksimum korzyści. Ponadto, ujednolicenie we wszystkich regionach programu dostępu do sprzętu demo – HPE Partner Demo Program – pozwoli na wprowadzenie bardziej konkurencyjnych warunków zakupu sprzętu demo przez partnerów.

 

Nowości dla społeczności HPE Tech Pro

HPE udoskonala sposób działania społeczności HPE Tech Pro, aby pomóc specjalistom technicznym partnerów i HPE w rozwijaniu i pogłębianiu kompetencji związanych z projektowaniem i konstruowaniem, w oparciu o portfolio HPE, rozwiązań zapewniających klientom maksymalne rezultaty biznesowe. Pośród tych nowości należy wymienić:

 

  • Dwa nowe certyfikaty: Hybrid IT Architect wraz ze szkoleniami pozwalającymi na ich uzyskanie. Certyfikaty te pozwolą architektom na budowanie najlepszych rozwiązań maksymalizujących korzyści biznesowe klientów. Społeczność HPE Tech Pro wprowadza nowy certyfikat ASE Hybrid IT Architect oraz certyfikat Master ASE Hybrid IT Architect. Te unikalne w skali całej branży certyfikaty umożliwiają architektom IT rozwijanie i potwierdzanie swoich umiejętności w zakresie projektowania i wdrażania zoptymalizowanej hybrydowej infrastruktury IT. Zostały one dostosowane do programu kompetencyjnego HPE Partner Ready. Nowa certyfikacja Master ASE będzie dostępna 1 listopada 2019 r.

 

  • Pakiet regularnie aktualizowanych ścieżek szkoleniowych pozwalających specjalistom technicznym być zawsze na bieżąco w zakresie innowacji technicznych nie tylko w obrębie portfolio HPE, ale także w skali całej branży. HPE oferuje pełen zestaw aktualizowanych na bieżąco ścieżek szkoleniowych, dostosowanych do pełnionej roli w procesie sprzedaży, obejmujących szkolenia z najnowszych technologii HPE oraz nowości branżowych. Architekci rozwiązań zyskają dostęp do różnorodnych form edukacji zawierających uporządkowane, dostosowane do ich potrzeb, zaawansowane treści techniczne – znajdą tam komplet aktualnych informacji niezbędnych do szybkiego konfigurowania i wyceny rozwiązań z całego portfolio HPE. 1 listopada br. HPE uruchomi system cyfrowych odznak dla ścieżek edukacyjnych, które będą potwierdzały ukończenie każdej z nich.

 

  • Program nagród i wyróżnień, który zachęca architektów rozwiązań do angażowania się i wspólnego rozwoju z HPE. Nowy program nagród i wyróżnień dla członków społeczności HPE Tech Pro zapewni dodatkowe korzyści, większy prestiż, nowe możliwości dostępu do treści i zasobów w zależności od indywidualnego zaangażowania w programy HPE. Program ten zostanie uruchomiony 1 listopada 2019 roku.

 

Nowa oferta HPE Marketing Pro Academy

W ramach HPE Marketing Pro Academy, od 1 listopada 2019 roku kanał partnerski HPE będzie miał dostęp do nowego programu HPE Digital Marketing Partner Learning Center and Accreditation Program. Wspólnie z wybranymi partnerami HPE uruchomiono właśnie pilotażowy program nowego Centrum Edukacyjnego online, które zapewnia partnerom dostęp do filmów edukacyjnych i zasobów związanych z tematyką digital marketingu. Centrum, którego ostatecznym celem jest wspieranie partnerów HPE w odnoszeniu sukcesu na rynku, pomoże podnosić umiejętności i poszerzać możliwości w obszarze digital marketingu oraz opracowywać skuteczne, efektywne ekonomicznie kampanie marketingowe online, które pozwolą pozyskiwać więcej klientów.

 

HPE ogłosiło również uruchomienie programu akredytacji HPE Digital Marketing Accreditation Program, który ma być dostępny dla partnerów od 1 listopada br. Będzie on potwierdzał pomyślne ukończenie programu szkoleniowego z zakresu digital marketingu. Akredytacja HPE Digital Marketing Accreditation będzie przyznawana po ukończeniu programu kursów online opublikowanych na stronach centrum edukacyjnego HPE Digital Marketing Partner Learning Center oraz po pomyślnym przejściu przez proces oceny: HPE Digital Marketing Maturity Assessment. Specjaliści marketingu zatrudnieni przez partnerów otrzymają odznakę akredytacyjną potwierdzającą ich biegłość w zakresie digital marketingu.

 

W czerwcu 2018 roku, po uruchomieniu programu HPE Digital Marketing Maturity Assessment, ponad 750 partnerów HPE skorzystało z okazji do bezpłatnej oceny swoich kompetencji w obszarze digital marketingu. Teraz HPE poinformowało o rozwoju tego narzędzia. Nowością będzie m.in. większa personalizacja zaleceń zawartych w raportach z oceny. Udoskonalono także HPE Social Media Center. Zmiany mają dodatkowo ułatwić partnerom dostęp i możliwość udostępniania istotnych treści na ich profilach w mediach społecznościowych. HPE agreguje treści influencerów, a także przygotowuje własne treści dla partnerów, aby szybko i łatwo mogli udostępniać je na swoich profilach na Twitterze
i LinkedIn. HPE wraz z grupą kluczowych partnerów uruchomiło program pilotażowy, w ramach którego zyskali oni unikalną możliwość bezpłatnego licencjonowania i udostępniania treści pojawiających się na Enterprise.nxt.[1]

 

Plany przedstawione podczas HPE Global Partner Summit oraz Discover 2019 dowodzą, że HPE koncentruje się na dostarczaniu partnerom rozwiązań, umiejętności i programów, które pozwolą na zwiększenie zadowolenia klientów oraz wspólne osiąganie coraz lepszych wyników biznesowych.

 

 

[1] Enterprise.next to prowadzona przez zawodowych dziennikarzy platforma informacyjna, która regularnie publikuje wartościowe artykuły, raporty i treści audio pomagające liderom IT oraz dyrektorom technicznym nawigować po ciągle zmieniającym się świecie IT.