CES 2020: LG wyznacza nową drogę rozwoju sztucznej inteligencji AI. dr I.P. Park zaprezentował plan na przyszłość rozwoju sztucznej inteligencji zgodne z technologią LG ThinQ.

Na targach CES® 2020 prezes i dyrektor generalny LG Electronics dr I.P. Park zaprezentował plan na przyszłość rozwoju sztucznej inteligencji w wystąpieniu „Level of AI Experience: the Future of AI and the Human Experience”. Ramy koncepcyjne rozwoju AI są zgodne z technologią LG ThinQ i jej ambitną wizją połączenia wszystkich aspektów życia z inteligentnymi urządzeniami.

 

Ten dalekosiężny plan tworzy jasną drogę rozwoju sztucznej inteligencji. Głównym celem jest spójny system obejmujący produkty i usługi, które mogą sprawić, że ludzie wszędzie poczują się jak w domu. Przemawiając w Centrum Kongresowym Mandalay Bay w Las Vegas, Dr Park wyjaśnił, że wśród fali pomysłów i koncepcji związanych z AI ważne jest, aby dzielić się ustrukturyzowanymi planami rozwoju AI w całej branży, tak abyśmy mogli wywrzeć znaczący wpływ na życie klientów, których obsługujemy.

 

Cztery poziomy doświadczeń z AI (AIX)

Do dr Park dołączył na scenie Jean-François Gagné, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Element AI z Montrealu, która specjalizuje się w skutecznym wdrożeniu AI. Wspólnie omówili oni sposób, w jaki zostały opracowane ramy przy planowaniu przyszłych technologii oraz wyjaśnili jak wyglądają cztery poziomy doświadczeń AI (AIX) – Efektywność, Personalizacja, Rozumowanie i Eksploracja.

 

 

Efektywność AI

Efektywność, pierwszy poziom, to taki, w którym poszczególne urządzenia i funkcje systemu mogą być zautomatyzowane za pomocą prostych poleceń. Jest to obecnie możliwe w przypadku większości dostępnych obecnie na rynku produktów z funkcją rozpoznawania głosu i wspomagania komputerowego. Na tym poziomie AI automatycznie dostosowuje funkcjonalność w odniesieniu do ustalonych wcześniej parametrów, maksymalizując w ten sposób efektywność interakcji z użytkownikiem. Przykładem AI pierwszego poziomu jest klimatyzator LG ThinQ, który jest wyposażony w inteligentny czujnik wykrywający obecność ludzi w pomieszczeniu i odpowiednio dostosowujący temperaturę i przepływ powietrza, wyjaśnił dr Park.

 

Personalizacja AI

Następny poziom, Personalizacja, koncentruje się na nauce wzorców w celu optymalizacji i personalizacji funkcji urządzenia, powiedział Gagné. Urządzenia i usługi zasilane przez AI na tym poziomie mogą gromadzić dane z interakcji ze środowiskiem i użytkownikami, rozpoznawać wzorce i wykorzystywać je do poprawy ich zdolności do efektywnego wykonywania zadań i uproszczenia interakcji z użytkownikami. Dr Park opisał, w jaki sposób odkurzacz R9 nowej generacji firmy LG będzie w stanie uczyć się na błędach (takich jak utknięcie w lukach i narożnikach) poprzez zapamiętywanie wzoru pomieszczenia.

 

Rozumowanie AI

Rozumowanie, czyli trzeci poziom, przewiduje, że sztuczna inteligencja będzie wykorzystywała uczenie się o przyczynach danych zjawisk poprzez zbiorową inteligencję systemu składającego się z różnych urządzeń i usług. Dostrzegając przyczynę pewnych wzorców i zachowań, AI na tym poziomie może lepiej przewidywać i szybciej rozwiązywać problemy użytkowników.

 

„Tutaj możemy wykorzystać różnorodność naszego portfolio produktów, ponieważ będziemy potrzebować wielu inteligentnych urządzeń, które będą współdziałać z użytkownikiem i gromadzić informacje, aby zrozumieć „dlaczego” i ustalić przyczynę.” – zauważył Dr Park.

 

Eksploracja AI

Choć to jeszcze daleka przyszłość, poziom czwarty, Eksploracja, jest ostatecznym celem AI według LG, stwierdził dr Park. Wykorzystując koncepcję o nazwie Experimental Learning, która oparta jest na metodzie naukowej, systemy wykorzystujące AI będą w stanie rozwijać nowe możliwości poprzez formułowanie i testowanie hipotez w celu odkrycia nowych wniosków, umożliwiając im w ten sposób uczenie się i doskonalenie. Dodając w ten sposób większą wartość do życia użytkowników.

 

„Jako pionierzy w dziedzinie Sztucznej Inteligencji jesteśmy odpowiedzialni za uwzględnienie znaczenia ludzkiego doświadczenia przy jednoczesnym przesuwaniu granic badań i rozwoju AI. Wspólnie z LG Electronics mamy nadzieję, że praca ta przyczyni się do określenia standardów i zasad, które pomogą praktykom zajmującym się sztuczną inteligencją rozważyć podejście skoncentrowane na człowieku podczas budowania przyszłości.” – powiedział Jean-François Gagné, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Element AI.

 

Ogłoszenie poziomów AIX zostało przyjęte z zadowoleniem przez ekspertów w tej dziedzinie, w różnych branżach, jak również w środowisku akademickim. „Naszym obowiązkiem jest kierowanie rozwojem w dziedzinie AIX w kierunku przyszłości, w której technologia jest wykorzystywana w sposób korzystny zarówno dla jednostek, jak i dla całego społeczeństwa”, powiedział Yoshua Bengio, laureat nagrody Turinga, założyciel i dyrektor naukowy Mila, instytutu badawczego współpracującego z Politechniką Montrealską i HEC Montréal z Uniwersytetem McGill.

 

LG ThinQ Zone na targach CES 2020

Dr Park zaprezentował również atrakcyjne innowacje w zakresie sztucznej inteligencji, które zostaną zaprezentowane na ogromnej powierzchni wystawienniczej LG na targach CES 2020. Wcielając w życie koncepcję Anywhere is home, LG ThinQ Zone w praktyce zademonstruje, jak produkty i usługi z zakresu AI współgrają z różnymi aspektami codziennego życia, oferując niespotykaną dotąd wartość dla klienta.

 

Inteligentna komunikacja między urządzeniami

Doświadczenie LG ThinQ Home zaczyna się od Smart Door, które przed odblokowaniem zamka weryfikują odwiedzających za pomocą rozpoznania twarzy i uwierzytelnienia żył. Biometria jest również wymagana, aby uzyskać dostęp do magazynu świeżej żywności, bezpiecznego miejsca dla produktów spożywczych. Przy wyjściu można skorzystać z ekranu po wewnętrznej stronie drzwi, na którym wyświetlane są przydatne informacje, takie jak pogoda i sytuacja na drogach. Kiedy Smart Door zostaną zamknięte od zewnątrz, inne urządzenia LG ThinQ zostaną o tym poinformowane i automatycznie przejdą w tryb niskiego poboru mocy.

 

 

Kawałek domu w samochodzie

W strefie Connected Car, LG zademonstruje spersonalizowane rozwiązania, które pozwolą kierowcom i pasażerom zabrać ze sobą w drogę kawałek domu. Rozwiązanie Connected Car firmy LG jest oparte na platformie webOS Auto i zostało opracowane we współpracy z wiodącym producentem fotelików samochodowych, firmą Adient. Wewnątrz pojazdu znajdują się wyświetlacze OLED, na których użytkownicy mogą kontynuować oglądanie programów telewizyjnych i filmów, które zaczęli oglądać w domu. Strefa Personal Sound zapewnia unikalne multimedialne doznania dla każdego kierowcy, a aktywowany głosowo Virtual Personal Assistant izoluje i rozpoznaje polecenia głosowe nawet przy głośnej muzyce i rozmowach.

 

 

Wirtualne przymierzanie ubrań

Strefa ThinQ Fit Collection pozwoli odwiedzającym przymierzyć ubrania bez konieczności wchodzenia do przymierzalni. LG ThinQ Fit, ewolucja oryginalnej koncepcji Smart Mirror firmy LG, wykorzystuje kamery 3D do dokładnego pomiaru ciała użytkownika, aby wygenerować realistyczny awatar do wirtualnego przymierzania ubrań. Technologia ta oferuje sugestie konkretnych stylizacji i proponuje linki do platform, które pozwalają na bezpośrednie zakupy odzieży.

 

Restauracja przyszłości

A czym byłby CES bez robotów LG? Roboty LG zaimponują uczestnikom pokazu swoimi umiejętnościami kulinarnymi, wydajnością i pierwszorzędną gościnnością. W CLOi’s Table Zone, futurystycznej restauracji, roboty LG CLOi zarządzają całą operacją od przyjęcia zamówienia, poprzez gotowanie, serwowanie i sprzątanie. Potencjalni goście restauracji mogliby dokonywać rezerwacji zdalnie za pomocą aplikacji ThinQ i przeglądać menu za pomocą inteligentnego telewizora, smartfona lub inteligentnego głośnika.