Acer przygotowuje się do spowolnienia na rynku PC. Prezes tajwańskiej firmy, Jason Chen, skomentował m.in. sytuację związaną z koronawirusem.
Według prezesa firmy, Jasona Chena, przy rosnącym popycie na notebooki, Acer stara się ulepszać swoją ofertę komputerów osobistych i pozostaje przy aktywnej, agresywnej strategii działania.
W branży komputerów osobistych Acer koncentruje się teraz przede wszystkim na poprawie istniejących technologii (m.in. chłodzenia). Firma wcześniej zamknęła nierentowne linie produktów: telefony komórkowe i tablety. Rozwija jednak inne pomysły na biznes. Trudno zresztą nie zauważyć, że tajwański producent ciągle poszukuje nowych okazji do rozwoju. Acer wprowadził markę gamingową Predator w 2016 roku, która ledwie w trzy lata stała się jedną z najważniejszych marek w świecie gier. Za pośrednictwem branży gier firma Acer niedawno stworzyła linię produktów ConceptD – jedne z najciekawszych stacji roboczych na rynku.
Oprócz tworzenia innowacji dla swojej podstawowej działalności, Acer intensywnie rozwija również wschodzące firmy. AOpen, spółka zależna od Acer Digital Signage, już weszła na giełdę, a spółka zależna ACSI rozpoczęła handel na tajwańskim rynku pozagiełdowym (OTC) i Acer Synergy Tech na rozwijającym się rynku akcji w 2019 roku. Weblink, spółka zależna od Acer, planuje również być notowana na rozwijającym się rynku akcji w marcu 2020 r.
Komentując epidemię koronawirusa, prezes Acera, Jason Chen, zwrócił uwagę, że wpływ epidemii na łańcuch dostaw IT słabnie, ale Acer będzie nadal ściśle monitorować status łańcucha dostaw i będzie naciskał na zwiększenie liczby zamówień w celu zaspokojenia odroczonego popytu po powstrzymaniu epidemii.
https://itreseller.pl/itrnewacer-chromebook-712-pracujacy-na-chrome-os-laptop-napedzany-cpu-intel-core-i3-generacji-10-ma-byc-odpowiedzia-na-potrzeby-sektora-edukacyjnego/